راهپیمایی اربعین اظهار قدرت حضرت بقیة الله اعظم برای تغییر موازنه قدرت بین حق و باطل است


راهپیمایی اربعین اظهار قدرت حضرت بقیة الله اعظم برای تغییر موازنه قدرت بین حق و باطل است

حجت الاسلام طائب گفت: راهپیمایی اربعین اظهار قدرت حضرت بقیة الله اعظم برای تغییر موازنه قدرت بین حق و باطل است واگر این انتقال قدرت اتفاق افتاد می توان گفت جامعه آماده ظهور حضرت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی با حجت الاسلام مهدی طائب در موضوع بررسی اربعین و مهدویت به گفت و گو نشسته ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

چرا بقاء اسلام مرهون عاشورا است؟

اگر امام حسین(ع) در روز عاشورا در برابر جبهه مقابل اینگونه به جهاد تبیین نمی پرداختند و در این راه داروندار خود را عرضه نمی کردند، اسلام باقی نمی ماند. بنابراین بقأ اسلام مرهون عاشورا است. بارانداز اسلام نقطه حاکمیت واحده ی حق بر زمین است و اینکه همه ی زمین تحت سایه ی عدالت توحیدی - الهی قرار گیرد. عدالت فقط در سایه توحید معنا پیدا می کند و این امر نه در زمان پیامبر(ص) اتفاق افتاد و نه بعد از ایشان تا سال 260 هجری قمری. حتی این امر در زمان امام حسین(ع) رو به دفن شدن می رفت اما وقتی صحنه عاشورا آفریده شد، این آروزی مرده با استمرار حرکت عاشورا و تبلیغ آن توسط حضرت زینب(س) و بازگشت ایشان به کربلا در اربعین، تبدیل به یک آرزوی زنده شد.

ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت اباعبدلله(ع) در روز عاشورا برای چه بود؟

ندای هل من ناصر ینصرنی حضرت اباعبدلله(ع) در روز عاشورا برای شخص خودشان نبود، بلکه برای این منظور بود که چراغ راه هدایت روشن بماند و این هویت از بین نرود. بعد از امام حسین(ع) این هویت از بین نرفت و توسط امام سجاد(ع) ادامه داشت و تا کنون ادامه پیدا کرد و الان ندای هل من ناصر ینصرنی توسط امام زمان(عج) گفته می شود. این ندا تا زمانی که امام حسین(ع) یاور داشتند و یاران نگذاشتند که تیغ دشمن به امام زمان خود برسد، گفته نشد اما پس از آنکه یاران امام شهید شدند، امام ندای هل من ناصر ینصرنی را سر دادند. الان ندای هل من ناصر ینصرنی یعنی اینکه امام زمان(عج) یاورانی می خواهند که نگذارند تیغ دشمن به چراغ راه هدایت برسد و تداوم عاشورا در این است که این افراد تا جایی زیاد شوند که موازنه عاشورا به سوی امام برگردد.

چگونه اربعین در طول تاریخ به محل ظهور مؤمنین واقعی تبدیل شد؟

یاوری حضرت زینب(س) زمانی به ظهور رسید که در اربعین به صورت مقتدرانه به زیارت اباعبدلله حسین(ع) رفتند. و این حرکت در طول تاریخ به محل ظهور مؤمنین واقعی تبدیل شد. زیارت اربعین به دو صورت است، یکی زیارت اربعین که می توان آن را از راه دور و از خانه هم انجام داد و دیگری تظاهر به زیارت اربعین است یعنی مشخصا برای زیارت اربعین راه میافتی و در مسیر قرار می گیری تا زیارت را انجام دهی(حضور در صحنه)، در این نوع زیارت دشمن زائر را می بیند و این باعث نمایش قدرت حق می شود و زائر می گوید که من نیروی امام هستم.

چه ارتباطی بین اربعین و مهدویت وجود دارد؟

معادله قدرت بین حق و باطل باید تغییر پیدا کند و به سمت حق بچرخد تا حقی که در معرض شهادت است ظهور پیدا کند. غیبت حضرت بقیة الله در حال حاضر به این دلیل است که معادله قدرت استکبار به گونه ای است که اگر ایشان ظهور کنند ما با وضعیت موجود امکان دفاع نداریم. اما حرکاتی مثل زیارت اربعین اظهار قدرت است و باعث ترس و عقب نشینی دشمن شده و معادله قدرت را تغییر می دهد و عرصه را برای ظهور حضرت آماده می کند. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که حضرت بقیة الله مخالف مذهبی ندارند و بین همه ی مذاهب و حتی سایر ادیان مشترک هستند پس بنابراین دشمنی که روبروی حضرت قرار می گیرند دشمن همه می شود و الان اسرائیل دشمن مشترک همه است.

باید به این نکته توجه شود که راهپیمایی اربعین مدیر ظاهری ندارد و مدیر آن خود امام زمان(عج) هستند. ما روایت خاصی در خصوص اینکه در اربعین پیاده به زیارت امام حسین(ع) بروید، نداریم اما این موضوع مورد تأیید معصومین بوده است و این برداشت از اینجا بدست می آید که رفتار مراجع تقلید ما براساس فهمی است که از روایات داشته اند و وقتی که مراجع ما پیاده به زیارت اربعین می رفتند مشخص می شود که این حرکت از سوی رهبر اصلی که امام زمان(عج) خواسته شده، چون راهپیمایی اربعین تظاهر قدرتی است که به امام زمان(عج) منصوب است و نتیجه این است که مراسم اربعین هرچقدر پربارتر برگزار شود قطعا در سال های آینده اقدامات مخرب استکبار ضعیف تر خواهد شد و جهان به سمت قدرت مهدوی سوق پیدا می کند. بنابراین می توان این طور تعبیر کرد که راهپیمایی اربعین اظهار قدرت حضرت بقیة الله اعظم برای تغییر موازنه قدرت بین حق و باطل است واگر این انتقال قدرت اتفاق افتاد می توان گفت جامعه آماده ظهور حضرت است.

درباره روز عاشورا می شد به دو صورت اقدام کرد، یکی این که نگذاریم کار به عاشورا برسد و دوم اینکه بگذاریم کار به روز عاشورا کشیده شود و در روز عاشورا امام حسین(ع) را نجات دهیم. در عصر حاضر کارهایی مثل راهپیمایی اربعین به این خاطر است که نگذاریم کار برای امام زمان(عج) به عاشورا کشیده شود و این کار ما خود عملیات است و کسانی که الان سربازی برای امام انجام می دهند از کسانی که در روز ظهور این کار را می کنند درجه ی بالاتری دارند. زیارت روز اربعین نماد روز عاشوراست، در روز عاشورا همه طیف انسانی در جبهه امام حسین(ع) حضور داشتند و در زیارت اربعین هم همه طیف ها حضور دارند و همه چیز رنگ می بازد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان