توطئه توئیتر علیه مسلمانان / به نام آزادی، به کام نژادپرستی


توطئه توئیتر علیه مسلمانان / به نام آزادی، به کام نژادپرستی

عدم تمایل آشکار غول‌های فناوری رسانه‌های اجتماعی به حذف دائمی محتوای آنلاین توطئه‌ آمیز و نژادپرستانه در پلتفرم‌های مختلف که نفرت علیه مسلمانان و ایمان آنها را دامن می‌زند، مشکلات غیرقابل توضیحی را برای جامعه مسلمانان در سراسر جهان ایجاد کرده است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: عدم تمایل آشکار غول‌های فناوری رسانه‌های اجتماعی به حذف دائمی محتوای آنلاین توطئه‌ آمیز و نژادپرستانه در پلتفرم‌های مختلف که نفرت علیه مسلمانان و ایمان آنها را دامن می‌زند، مشکلات غیرقابل توضیحی را برای جامعه مسلمانان در سراسر جهان ایجاد کرده است.

مرکز مقابله با نفرت دیجیتال (CCDH) در گزارش خود اعلام کرد که این امر همچنین تأثیر وحشتناکی داشته و مسلمانان را از استفاده از آزادی مذهب و بیان به صورت آنلاین باز داشته است.

تداوم شکست این فناوری بزرگ در اقدام علیه نفرت ضد مسلمانان، سیستمی را ایجاد کرد که آزادی بیان را محدود کرد و افراد به حاشیه رانده شده را از پلتفرم‌هایشان بیرون راند، در حالی که به محتوای برتری‌گرایانه، افراطی و نفرت‌آمیز سفیدپوستان اجازه داد تا رشد کند و سود بی‌سابقه‌ای را برای سهامداران خود فراهم کنند.

طبق گزارش‌های مختلف، توییتر، گوگل و متا تلاش‌های ویژه‌ای را به عنوان بخشی از «تعهد مشترک برای مقابله با رفتار نفرت‌آمیز آنلاین انجام دادند، اما نتوانستند این مطالب را کنترل کنند.

توییتر نتوانست حدود 3.8 میلیون توئیت ضد مسلمانان که بین 19 تا 21 اوت ارسال شده بود را حذف کند و فقط موفق به حذف 15٪ از توییت ها شد.

پلت فرم محبوب میکروبلاگینگ به سرعت در حال تبدیل شدن به منبع اصلی برای تکثیر محتوای ضد نفرت علیه مسلمانان و ایمان آنها است.

طبق مطالعه آسیایی پیس، کاربران سه کشور از جمله هند 86 درصد از محتوای مخرب آنلاین را در چند سال گذشته تولید کردند که منجر به حملات فیزیکی به مسلمانان و مساجد در سراسر جهان شد.

اکنون تقریباً 55.12 درصد از توئیت‌های نفرت‌انگیز ضد مسلمانان از فعالان رسانه‌های اجتماعی هند سرچشمه می‌گیرد.

محققان چندین موضوع کلیدی را شناسایی کرده اند که از سه کشور استخراج شده است که شامل ارتباط اسلام با تروریسم، نشان دادن مسلمانان به عنوان مرتکبان خشونت جنسی است.

از سوی دیگر سازمان ملل به شدت جامعه بین‌المللی را تشویق کرده بود تا تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تبعیض علیه مسلمانان انجام دهد و در عین حال هشدار داده بود که نفرت ضد مسلمانان به «اندازه‌های اپیدمی» رسیده است.

در همین راستا، سازمان ملل متحد در راستای تلاش های پاکستان 15 مارس را روز مبارزه با اسلام‌هراسی اعلام کرده بود که اقدامی ستودنی بود، با این حال هنوز تلاش فراوانی از سوی جهانیان و شرکت‌های فن‌آوری برای جلوگیری از موج این روندها در سطح جهان باید انجام شود.

طبق مطالعه شورای اسلامی ویکتوریا در استرالیا، نهادی که نماینده مسلمانان در ایالت ویکتوریا با حدود 270000 عضو مسلمان است نزدیک به چهار میلیون پست ضد مسلمانان در طول 24 دوره زمانی بین 2017 و 2019 است.

شورای اسلامی ویکتوریا در گزارش خود اعلام کرد که دلایل بیشتری برای افزایش روند رسانه های اجتماعی شامل جنگ علیه تروریسم، گزارش رسانه ها و گروه های راستگرا و سیاستمداران در سراسر جهان نه تنها در کشورهای غربی، بلکه در مکان هایی مانند میانمار و هند وجود دارد که لفاظی های نادرست و بدخواهانه را برای تحریک احساسات ضد مسلمانان منتشر می کنند.

این گروه‌های راست افراطی اغلب شبکه‌ای هستند و اطلاعات را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند تا پیام‌های خود را تقویت کنند. در واقع، بسیاری از بدترین اشکال اسلام هراسی و تحریک ضد مسلمانان به صورت آنلاین اتفاق می افتد.

بر اساس گزارش مرکز مقابله با نفرت دیجیتال ، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در مورد 89 درصد از پست‌های حاوی نفرت ضد مسلمانان و محتوای اسلام‌هراسی که به آنها گزارش شده است، اقدامی انجام نمی دهند.

غول های رسانه های اجتماعی اعلام کرده بودند که در تعهد خود مصمم خواهند بود تا اطمینان حاصل کنند که تمام تلاش خود را برای مبارزه با نفرت و افراط گرایی که منجر به خشونت می شود انجام می دهند،اما چنین اتفاقی حاصل نشد.

گزارش مرکز مشاوره نفرت دیجیتال می‌گوید که 530 پست حاوی محتوای ضد اسلامی که تعصب‌آمیز، غیرانسانی، نژادپرستانه و حاوی ادعاهای نادرست بود را پیدا کرده است اما اقدامات بسیار کمیدر مورد انتشار این پست ها انجام شده است.

علاوه بر این، این محتواها 25 میلیون بار مشاهده شدند و اکثریت آنها با استفاده از هشتگ هایی مانند #deathtoislam، #islamiscancer و غیره به راحتی قابل شناسایی بودند.

بر اساس این گزارش از 89 درصد محتوای نفرت ضد مسلمانان، تنها در مورد 11.3 درصد از آنها اقدام شد و 4.9 درصد از پست های مربوطه حذف شد.

یوتیوب نتوانست بر روی تمام 23 ویدیویی که توسط مرکز مشاوره نفرت دیجیتال گزارش شده بود عمل کند. توییتر در مورد 97 درصد از محتواهای نفرت ضد مسلمانان که گزارش شده بود،اقدامی انجام نداد.

بعد از یوتیوب ، فیس بوک قرار داشت که در خصوص 94 درصد از محتواها عمل نکرد، در حالی که اینستاگرام در مورد 86 درصد از محتواها اقدامی انجام نداد.

برای بررسی اقدامات پلت فرم رسانه های اجتماعی در مورد محتوای نفرت علیه مسلمانان، مرکز مشاوره نفرت دیجیتال پست های مختلفی را برچسب گذاری کرد و متوجه شد که آنها در مورد محتواهایی مانند کاریکاتورهای نژادپرستانه ضد مسلمانان، پست هایی که ذاتا مسلمانان را شرور نشان می دهند، پست هایی که اسلام را با بیماری هایی مانند سرطان مقایسه می کردند و پست هایی که مسلمانان عادی را تروریست نشان می دادند، کاری انجام ندادند.

تئوری توطئه «جایگزین بزرگ» اولین بار توسط نویسنده فرانسوی «رنو کامو» رایج شد. او مدعی شد که مهاجرت غیرسفیدپوستان به عنوان سیاستی برای «نسل کشی با جایگزینی» استفاده می شود، یعنی اروپایی ها با مهاجران غیرسفید پوست به ویژه مسلمانان جایگزین شده اند.

نظریه او به طور گسترده توسط «برتری طلبان سفیدپوست» پذیرفته شده است و چندین افراط گرا در توجیه کشتارهای دسته جمعی به این نظریه استناد کرده اند. کشتار مسجد کریست چرچ بسیار تحت تاثیر این نظریه بود.

گزارش مرکز مشاوره نفرت دیجیتال بیان می‌کند که غول‌های رسانه‌های اجتماعی در حذف محتوا و ویدیوهایی که نظریه «جایگزین بزرگ» را ترویج می‌کنند و نزدیک به 19 میلیون بازدیدکننده داشته‌اند، شکست خورده‌اند.

همچنین بر اساس این گزارش از هشتگ های ضد مسلمانان برای دسترسی آسان به هر محتوا استفاده می شود. هنگامی که از هشتگ ها سوء استفاده می شود، می تواند باعث ایجاد طیف گسترده ای از نفرت و اخبار جعلی شود. در خصوص شبکه های اجتماعی نیز هشتگ‌ها مستقیما روی محتوا قرار می‌گیرند، کاربران را درگیر می‌کنند و تبلیغات را ارائه می‌کنند و از این رو درآمد ایجاد می‌کنند.

هنگامی که حادثه تیراندازی کریستچرچ رخ داد، بیانیه مشترکی از سوی Big Tech امضا شد که در آن گفته شده بود که جامعه مسلمانان را از محتوای خشونت‌آمیز تندرو محافظت و نجات خواهند داد.

در نهایت این گزارش حذف محتواهای تنفر ضد اسلامی، نژادپرستی یا ضد اقلیت، ایجاد شفافیت بیشتر و لغو اخبار جعلی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی، استخدام ناظران برای کنترل نفرت آنلاین، ممنوعیت گروه های پراکننده نفرت در فیس بوک، هشتگ های ضد مسلمانان را توصیه می کند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)