توجه به دفاع مقدس در قالب محصولات فرهنگی نیاز به کار رسانه‌ای دارد


توجه به دفاع مقدس در قالب محصولات فرهنگی نیاز به کار رسانه‌ای دارد

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: در خصوص تولید نوشت افزار با موضوع شهدا مهم‌ترین مسئله رسانه‌ای شدن این موضوع است.

توجه به دفاع مقدس در قالب محصولات فرهنگی نیاز به کار رسانه‌ای دارد

محمد یقینی مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: مجمع ایران نوشت جمعی از فعالین حوزه نوشت افزار و مردم نهاد است که به مدت ۱۰ سال جریان ایرانی سازی در حوزه نوشت افزار را دنبال می‌کند. در ابتدای فعالیت، این مجمع کار خود را با مجموعه ایام، روشنا که در خصوص شهدا خروجی‌های ارزشمندی داشته اند شروع کرده است، در حال حاضر بیش از ۲۰ مجموعه محصولات فرهنگی و نوشت افزار به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان با موضوع دفاع مقدس و شهدا در حال فعالیت هستند.

یقینی گفت: مجموعه بهشت، دکمه، پرسام، داوود و تولید کننده‌ها در بازار با نام شفعیعی، فطروس و مجموعه‌های مختلف در حوزه شهدا و دفاع مقدس در حال فعالیت هستند.

به گفته یقینی، هر زمان که محصول با کیفیت و قابل دفاع از نظر فنی و مواد اولیه، طراحی و اصول گرافیکی تولید شده مردم استقبال کرده و مخاطب خود را با هر طیف از اعتقادات داشته است، محصولات شهدا محدود به قشر مذهبی نیست و ما این نکته از بازخورد ارتباط مردم با تولید کننده در نمایشگاه‌های مختلف دریافت کرده ایم.

او می‌گوید: خلاقیت در تولید محصول به همراه هنر سبب می‌شود نظر مثبت گروه وسیعی از مردم نسبت به محصولات مختلف جلب شود، استفاده از چوب و کاشی در یک سری از محصولات همانند دفتر یادداشت موید به کارگیری از خلاقیت در محصولات ایران نوشت است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: در تولید محصولات فرهنگی و استفاده از محتوا سطح نظارت از سوی گروه تولید کننده بالا است و حوزه‌های سالم و بومی در تولید محصولات به کار گرفته می‌شوند، کاراکترا‌ها و المان‌های ایرانی، مکان‌های جغرافیایی، ادبیات و شعر، مفاخر ملی، تاریخی، معاصر، حوزه گرافیکی، انتزاعی و سایر حوزه‌های مختلف جزو حوزه‌ها و محتوای سالم، بومی ایرانی هستند.

به گفته یقینی، توجه به مسئله دفاع مقدس و شهدا نیز در مسئله تولید محتوا در قالب محصولات فرهنگی در حوزه مفاخر قرار می‌گیرد، در سال‌های ابتدایی فعالیت مجمع، رونمایی‌های انجام شده در حوزه نوشت افزار ایرانی با استفاده از تصاویر شهدا بوده است.

یقینی گفت: استفاده از تصاویر شهدا در قالب نوشت افزار ایرانی در چند دسته شامل شهدای تاریخی، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای معاصر بوده است، در خصوص شهدای دفاع مقدس از تصاویر شهدای هشت سال دفاع مقدس، چون شهید همت، آوینی، باکری، باقری و سایر شهدا در تولید نوشت افزار ایرانی در قالب دفتر، کلاسور به تفکیک مقطع دبیرستان و آموزش عالی استفاده شده است.

او می‌گوید: مخاطب شهدای دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم غالبا رده‌ی سنی نوجوان و جوان است و برای گروه سنی کودک کمتر کار با نماد شهدا انجام می‌شود، در چنین سنی کودکان شناخت کافی نسبت به این مسئله ندارند.

یقینی گفت: استفاده از تصاویر شهید محمد خانی وشهید صدری به عنوان شهدای مدافع حرم همچنان ادامه دارد، اما در راس همه‌ی چهره‌های شاخص، شاخص‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی است که در زمان حیات و بعد از زمان شهادتشان مفصلا از تصاویر این شهید بزرگ در تولید نوشت افزار ایرانی استفاده شده است.

مدیر عامل مجمع نوشت افزار ایرانی اسلامی گفت: به دلیل شناخت شهید حاج قاسم سلیمانی از سوی کودکان تصویر سازی‌های کودکانه شهید حاج قاسم سلیمانی برای گروه سنی ابتدایی صورت گرفته است، که این اقدام با توجه به اینکه تا قبل از این زمان تولید نوشت افزار با محتوای شهدا برای کودکان انجام نشده بود اقدامی ارزشمند است.

به گفته یقینی، در خصوص تولید محصولات شهدا مهم‌ترین مسئله رسانه‌ای شدن این موضوع است، فارغ از اینکه شهدا شناخته شده هستند، اما ادامه دار شدن در ذهن مردم اتفاق دیگری است، نوشت افزار و سایر محصولات فرهنگی، مخاطبان و استفاده کنندگان محصولات باعث آشنایی ذهن مخاطب با چنین مسئله می‌شود.

او می‌گوید: نوشت افزار لزوما رسانه نیست بلکه تثبیت کار رسانه را در ذهن مخاطب را انجام می‌دهد، هنگامی که نوشت افزاز برای شهدا درقالب فیلم، سریال، انیمیشن تولید محتوا می‌شود باعث می‌شود شخصیت شهدا در ذهن مردم بازآفرینی و احیا شود و طبیعتا پیوست محصولات یا همان بازسازی فرهنگی در این مرحله معنا پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس