فشار قیمت دلار بر طلا ادامه دارد


فشار قیمت دلار بر طلا ادامه دارد

قیمت طلا امروز با توقف رشد دلار افزایش یافت اما به دلیل انتظارات برای تشدید سیاست‌های بیشتر توسط فدرال رزرو آمریکا در تلاش‌هایش برای فرونشاندن تورم فزاینده، قیمت‌ها نزدیک به پایین‌ترین حد در ۲.۵ سال گذشته باقی ماند.

به گزارش بنکر (Banker)، بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم گزارش با هشت درصد افزایش به 1638 دلار رسید و شاخص دلار نیز ۰.۲ درصد کاهش یافت و از اوج دو دهه در جلسه قبل کاسته شد.

تحلیلگران عقیده دارند ارزش دلار همچنان افزایش خواهد یافت و بر قیمت طلا فشار می‌آورد.

مقامات فدرال رزرو روز دوشنبه از نوسانات فزاینده در بازارهای جهانی، از افت سهام ایالات‌متحده گرفته تا تلاطم ارز در خارج از کشور جلوگیری کردند و گفتند که اولویت آنها کنترل تورم داخلی است. افزایش نرخ، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که هیچ سودی ندارد و در عین حال ارزش دلار را تقویت می‌کند.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی روز دوشنبه اعلام کرد: رشد اقتصاد جهانی در پی تهاجم روسیه به اوکراین، بیش از آنچه چند ماه پیش پیش‌بینی می‌شد، کاهش می‌یابد، زیرا بحران‌های انرژی و تورم ممکن است منجر به رکود در اقتصادهای بزرگ شود.

داده‌های روز دوشنبه نشان داد، در حالی که تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده این فلز در جهان به رشد خود ادامه می‌دهد، واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه اگوست تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در بیش از چهار سال گذشته رسید.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، با ۰.۴ درصد کاهش از ۹۴۷.۲۳ تن در روز جمعه به ۹۴۳.۴۷ تن در روز دوشنبه رسید.

بی‌ثباتی در بازار در هفته جاری به‌خاطر انتشار اطلاعات تورم آمریکا و سخنرانی مقامات فدرال‌رزرو افزایش خواهد یافت. قیمت طلا 20 درصد نسبت‌به اوج آن در 2020 کاهش‌یافته است.

تحولات قیمت طلا معمولاً ارتباطی عکس با دلار و نرخ بهره دارد، چون ارزش آن با ارز آمریکا سنجیده می‌شود.tala

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج