7 دلیل برای اینکه بیت کوین بخریم


 7 دلیل برای اینکه بیت کوین بخریم

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب مشهور «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» در حمایت از ارزهای دیجیتال، یک بیانیه مشتاقانه در توییتر خود منتشر کرده است.

این نویسنده با ارائه ۷ دلیل به طرف‌داران خود گفته که چرا باید در شرایط کنونی، در بیت کوین و فلزات گران‌بها سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش کرپیتو پوتیتو، اولین دلیل کیوساکی برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین این است که دولت ایالات متحده پول زیادی را وام می‌گیرد. مطابق با ساعت بدهی ملی ایالات متحده، این کشور اکنون نزدیک به ۳۱تریلیون دلار بدهی دارد. با این حال،‌ تولید ناخالص داخلی آمریکا تنها ۲۴.۸ تریلیون دلار است، در نتیجه نسبت بدهی‌های این کشور به تولید ناخالص داخلی برابر با ۱۳۶.۷۶درصد خواهد بود.

کیوساکی در دومین دلیل خود به قصد ایالات متحده برای پایین نگهداشتن نرخ بهره اشاره می‌کند. رسیدن نرخ بهره به پایین‌ترین سطوح تاریخی خود در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ باعث ایجاد یک روند صعودی تاریخی در بازار بیت کوین و سهام شد.

او در توضیح سومین دلیل خود گفته است که پایین نگهداشتن نرخ بهره، بانک مرکزی را ملزم به خرید اوراق قرضه خزانه‌‌داری و گسترش ترازنامه‌اش می‌کند. این اتفاق، در نهایت منجر به ایجاد دلیل بعدی برای خرید بیت کوین، یعنی تورم خواهد شد.

نرخ سالانه تورم یا همان شاخص هزینه‌های مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده از سال ۲۰۲۱ در حال افزایش بوده و در ماه ژوئن (خرداد) به ۹.۱درصد رسید. با این حال، این نرخ در طول دو ماه گذشته، به دلیل فشار سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو از طریق افزایش نرخ بهره، تا حدودی کنترل شده است. البته، این روند باعث سقوط بازار ارزهای دیجیتال و سهام در این مدت شد.


ادامه یافتن تورم و رکود

کیوساکی اشاره می‌کند که نرخ‌های بهره بالاتر منجر به افزایش حجم بدهی‌های دولت خواهد شد. نیکولاس مرتن (Nicholas Merten)، تحلیلگر بازار از مؤسسه دیتادش (DataDash) نیز روز دوشنبه خاطرنشان کرد که سیاست کنونی فدرال رزرو هزینه‌های مسکن (اجاره بهاء، مالیات بر درآمد و هزینه‌های آب و برق) را افزایش خواهد داد. به گفته مرتن، این سیاست می‌تواند منجر به ایجاد سطوحی از بحران اقتصادی ناشی از رکود شود.

بحران اقتصادی (Depression) به معنی رکود شدید و طولانی مدت در فعالیت‌های اقتصادی است. در اقتصاد، معمولاً رکودی شدید که سه سال یا بیشتر طول می‌کشد یا رکودی که منجر به کاهش حداقل ۱۰درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) می‌شود را بحران اقتصادی تعریف می‌کنند.

ایالات متحده پس از ثبت دو فصل متوالی رشد منفی در تولید ناخالص داخلی، شرایط رکود اقتصادی را در ماه ژوئیه (تیر) تجربه کرده بود.

بخشی از افراد خوش‌بین در بازار ارزهای دیجیتال انتظار دارند که فدرال رزرو در مواجهه با این آشفتگی در بازار، سیاست‌های پولی خود را کمی آزادتر کند. این اتفاق، در صورت وقوع منجر به تضعیف دلار و در نتیجه افزایش قیمت ارزهای دیجیتال خواهد شد. کیوساکی،‌ از تمامی این استدلال‌ها نتیجه می‌گیرد که دلار آمریکا در حال مرگ است.

او در پایان نتیجه‌گیری کرد:

طلا، نقره و بیت کوین بخرید.

طلا، نقره و بیت کوین اغلب در سبد یکسانی به عنوان پول باثبات (Sound Money) قرار می‌گیرند. پولی قابل اطمینان و کمیاب که نمی‌توان ارزش آن را از بین برد. این ویژگی‌ها باعث‌ شده تا بیت کوین، طلا و نقره برخلاف دلار در بلندمدت در برابر تورم مقاوم باشند؛ ارز فیاتی که عرضه آن در ۳ سال گذشته به شکل تصاعدی افزایش یافته است.

کیوساکی پیش از این نیز به دنبال‌کنندگان خود توصیه کرده بود که ضمن توجه به اتریوم، در سبدی مشابه سرمایه‌گذاری کنند.

سجاد اسحقی نصرآبادی/ارز دیجیتال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل