رهبر کره شمالی برای چپن پیام فرستاد


رهبر کره شمالی برای چپن پیام فرستاد

رهبر کره شمالی با ارسال پیامی به چین بر دوستی و روابط نزدیک دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی همزمان با هفتاد و سومین سالگرد تأسیس حزب کمونیسم چین، بر دوستی شکست ناپذیر بین کشورش و چین تاکید کرد.

کیم در پیامی به «شیء جین پینگ»، رئیس جمهور چین نوشت: «احزاب و دولت‌های دو کشور از یکدیگر حمایت می‌کنند و تاریخ دوستی و همبستگی بی نظیر را در ذهن خود حک می‌کنند تا از دستاوردهای سوسیالیستی دفاع و تجلیل کنند.»

رهبر کره شمالی متعهد شد که برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه و حفاظت از صلح و ثبات آسیا و جهان با شیء همراه باشد.

پیشتر نیز، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین در پیامی به «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر اهمیت همکاری میان پکن و پیونگ یانگ در شرایط جدید تاکید کرده بود. وی در این پیام نسبت به گسترش روابط دوستانه با کره شمالی ابراز آمادگی کرد.

لازم به ذکر است که پکن از زمان جنگ کره در دهه پنجاه قرن گذشته میلادی، مهمترین متحد اقتصادی پیونگ یانگ بوده است. همچنین چین و کره شمالی از دوره طولانی روابط نسبتاً دوستانه و نزدیک در تاریخ معاصر خود برخوردار بوده اند.

چین در بیش از ۹۰ درصد از تجارتهای دو جانبه کره شمالی نقش دارد و این درحالی است که کره شمالی به دلیل بستن مرزهایش در سال ۲۰۲۰ میلادی و در شرایط همه گیری کرونا، گرفتار تحریم‌های اقتصادی بین المللی شده است.

بطور کلی و مطابق با الگویی که تاکنون ادامه داشته است هر مقطع از فراز و فرود در روابط پکن-پیونگ یانگ ضرورتاً به نقطه بحرانی جدایی منتج نشده و دیر یا زود با ابتکاری مشترک به منظور هدایت روابط به مسیر عادی خود همراه و قرین بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس