انفجارهای بامدادی بصره در جنوب عراق را لرزاند


انفجارهای بامدادی بصره در جنوب عراق را لرزاند

منابع عراقی وقوع ۳ انفجار در شهر بصره واقع در جنوب عراق را تائید کردند و گفتند این انفجارها بامداد سه شنبه مناطقی از بصره را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برخی منابع عراقی از وقوع ۳ انفجار در شهر بصره واقع در جنوب عراق خبر دادند و گفتند این انفجارها بامداد سه شنبه مناطقی از بصره را لرزاند.

در همین ارتباط گفته شده که هدف این انفجارها مقر «الحشد الشعبی» بصره بوده است.

همچنین پس از انفجارها، صدای تیراندازی متناوب از سمت شهرک «التنومه» شنیده شده و برخی منابع اعلام کردند: حداقل ۸ فروند راکت کاتیوشا به نزدیکی مجموعه ساختمان‌ها و تأسیسات ریاست جمهوری در بصره برخورد کردند که پس از آن حشد الشعبی در حال مقابله این حملات از سوی گروه‌ها و باندهای تروریستی مسلح است.

اگرچه در گزارش‌های اولیه اعلام شد که حداقل ۴ فروند راکت کاتیوشا به منطقه التنومه در بصره اصابت کرده است، اما در ادامه اعلام شد که تعداد راکت‌های کاتیوشای شلیک‌شده به سمت مجموعه کاخ‌های ریاست‌جمهوری بصره ۱۴ فروند بوده است و در جریان این حملات تروریستی به تاسیاست و ساختما ریاست جمهوری در بصره حداقل ۱۲ نفر کشته و زخمی شدند.

انفجارها و حملات در بصره همزمان با آن صورت گرفته که قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را برای بررسی اوضاع عراق تشکیل دهد. در بیانیه سازمان ملل در این باره آمده است: شورای امنیت امروز سه شنبه در نیویورک نشستی را درباره اوضاع عراق برگزار می‌کند.

در این بیانیه اعلام شده که در این نشست «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق، گزارشی از آخرین تحولات عراق را ارائه خواهد کرد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر پس از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق و اعلام نتایج آن، با وجود گذشت قریب به ۱۰ ماه، جریان‌های سیاسی عراق هنوز در موضوع تشکیل دولت جدید به توافق نرسیده‌اند. این مساله با ناآرامی‌های متعدد در صحنه عراق نیز همراه شده که در آخرین مورد آن در اوایل هفته جاری، صدها عراقی در بغداد و بصره زخمی شدند.

از سوی دیگر حملات تروریستی در بصره در شرایطی انجام شده است که گروه‌های تروریستی از جمله داعش در عراق شکست خورده و به شدت ضعیف شده‌اند. در عین حال در ماه‌های اخیر پس از شکست داعش در عراق، بقایا و سلول‌های خفته این گروه تروریستی همچنان با حمایت برخی طرف‌های بیگانه تلاش دارند به اقدامات تروریستی خود ادامه دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید