روابط آلمان و روسیه در پایین‌ترین حد خود رسیده است


روابط آلمان و روسیه در پایین‌ترین حد خود رسیده است

سفیر آلمان در مسکو می‌گوید روابط آلمان و روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «گزا آندریاس فون گیرم»، سفیر آلمان در روسیه روز دوشنبه در مراسمی به مناسبت روز وحدت آلمان اعلام کرد که روابط بین برلین و مسکو به پایین‌ترین حد خود رسیده است و هیچ نقطه امید و روزنه‌ای هم در شرایط فعلی وجود ندارد.

سفیر آلمان با اشاره به اینکه رهبری روسیه؛ آلمان و همه شرکای نزدیک ما را کشورهای غیردوست خطاب کرده است، همچنین به موضع برلین درباره جنگ اوکراین اشاره کرد و گفت که آلمان برای آزادی همه مناطق اوکراین مصمم به حمایت از کی یف است.

فون گیرم همچنین افزود: در حال حاضر فعالیت دیپلمات‌های آلمانی در روسیه در راستای دستیابی به هدفی است که روز وحدت آلمان نماد آن است و آن تقویت صلح و آزادی است.

سخنان سفیر آلمان در روسیه درباره کاهش سطح روابط مسکو و کرملین در حالی بیان شده که وزارت امور خارجه آلمان روز یکشنبه از احضار سرگی نیچایف سفیر روسیه به دلیل الحاق مناطق جدید به روسیه خبر داد. طبق اعلام وزارت امور خارجه آلمان، نیچایف روز یکشنبه به دلیل همه پرسی‌هایی که روسیه در دونباس در شرق اوکراین برگزار کرد، احضار گردید.

این در حالی است که «ویاچسلا ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرده بود که دوماً فردا دوشنبه پیش نویس قانون اساسی و تصویب معاهدات برای مناطق جدید را بررسی خواهد کرد.

رئیس دومای دولتی روسیه در مصاحبه‌ای با «پاول زاروبین» در برنامه مسکو- کرملین- پوتین در این باره گفت: فردا ما اصلاحیه‌هایی در قوانین اساسی و همچنین تصویب معاهدات بین المللی را بررسی خواهیم کرد.

در بیانیه‌هایی که در وبگاه دادگاه قانون اساسی روسیه منتشر شده، آمده است که دادگاه معاهدات مربوط به پذیرش دونتسک و لوهانسک به روسیه و همچنین مناطق زاپروژیا و خرسون را مطابق با قانون اساسی فدراسیون روسیه به رسمیت شناخته است.

لازم به ذکر است که همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه مذکور، از هفته گذشته آغاز شد و سه شنبه پیش به اتمام رسید و پس از رأی موافق اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان در این همه پرسی، مناطق مذکور درخواست رسمی خود را برای پیوستن به روسیه ارائه کردند.

اوکراین و کشورهای غربی این همه پرسی را ساختگی و نامشروع خوانده اند. الحاق این مناطق به روسیه بدان معنا است که مسکو ناحیه‌ای به وسعت کشور پرتغال را به قلمرو خود اضافه خواهد کرد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه دونتسک و لوهانسک و دو منطقه زاپروژیا و خِرسون را به روسیه الحاق کرد.

در مراسم الحاق، پوتین سخنرانی کرد و عصر جمعه نیز مراسم جشنی در میدان سرخ مسکو برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!