ارسال نخستین محموله از کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین


ارسال نخستین محموله از کمک‌های تسلیحاتی جدید آمریکا به اوکراین

آمریکا نخستین محموله کمک‌های جدید تسلیحاتی خود به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار را به اوکراین ارسال می‌کند.

آمریکا تسلیحات جدیدی به ارزش ۶۲۵ میلیون دلار به اوکراین ارسال می‌کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت بایدن بسته بعدی کمک‌های امنیتی خود را برای اوکراین که شامل چهار سامانه موشکی توپخانه‌ای با تحرک بالا، سیستم‌های پرتابگر هیمارس و مهمات مربوطه، مین و خودرو‌های مقاوم در برابر مین در قالب بسته کمکی ۶۲۵ میلیون دلاری به اوکراین ارسال می‌کند.

بسته‌ای که انتظار می‌رود که خبر ارسال آن در روز سه شنبه اعلام شود، دومین بسته کمک تسلیحاتی از اوایل سپتامبر محسوب می‌شود. این در حالیست که درگیری‌ها در اوکراین به شدت افزایش یافته است.

آمریکا می‌تواند تسلیحاتی شامل چهار پرتابگر هیمارس و موشک‌های مرتبط با آن، حدود ۲۰۰ خودروی نظامی مقاوم در برابر مین (MRAP) و مهمات برای توپ‌های جنگی هویتزر و همچنین مین را می‌تواند در روز‌های آتی به اوکراین ارسال کند.

این کمک تسلیحاتی عملا اولین بسته کمکی از بودجه سالیانه سال ۲۰۲۳ دولت آمریکا است. این یک اقدام در جهت توقف شکاف تامین مالی است و به رئیس جمهور جو بایدن اجازه می‌دهد تا ۳.۷ دلار میلیارد دلار سلاح بیشتر را تا اواسط دسامبر به اوکراین بفرستد.

هفته گذشته هم آمریکا از یک بسته کمک تسلیحاتی به مبلغ ۱.۱ میلیارد دلاری رونمایی کرد. این بسته شامل ۱۸ توپخانه با تحرک بالا، سیستم پرتاب موشک هیمارس و مهمات مربوطه و انواع سیستم‌های ضد پهپاد و سیستم‌های راداری است. اما بسته کمکی هفته گذشته به اوکراین از سلاح‌های در حال تولید در کارخانه‌های تسلیحات سازی آمریکا تامین شد و از ذخایر تسلیحاتی موجود آن تامین نشد.

این سلاح‌ها توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده اند. این شرکت پرتابگر‌های موشکی هیمارس را که از دقت و برد بالایی هستند تولید می‌کند. این سیستم‌ها برتری جدیدی به کی یف در برابر سیستم توپخانه‌ای روسیه بخشیده است. آمریکا تاکنون ۱۶ سیستم پرتابگر هیمارس به اوکراین ارسال کرده است.

کاخ سفید از اظهارنظر درباره این بسته خودداری کرده است. البته امکان دارد که این بسته تسلیحاتی در آخرین لحظه از لحاظ میزان و ارزش تغییر کند. با ارسال این بسته تسلیحاتی میزان کمک‌های آمریکا به اوکراین از زمان عملیات نظامی روسیه در ۲۴ فوریه در مجموع به ۱۶.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط