بحران تولید برنج در آمریکا


خشکسالی و کمبود آب باعث شده است که برنج ‌کاران در دره ساکرامنتو که به طور معمول بزرگترین منطقه کشت برنج در کالیفرنیا است و سالانه صدها میلیون دلار برنج تولید می کند. به میزان بسیار کمتری برنج...

بحران تولید برنج در آمریکا

خشکسالی و کمبود آب باعث شده است که برنج ‌کاران در دره ساکرامنتو که به طور معمول بزرگترین منطقه کشت برنج در کالیفرنیا است و سالانه صدها میلیون دلار برنج تولید می کند. به میزان بسیار کمتری برنج بکارند.

به گزارش سیناپرس، تصاویر ماهواره ای جدید ناسا نشان دهنده وجود بحران در تولید برنج امریکایی است. بر این اساس مشخص می شود برنج کاران این کشور در سال جاری ۵۰ درصد کمتر از پیش اقدام به کاشت برنج کرده اند.

گفتنی است مقیاس این تغییر از فضا قابل مشاهده است و تصاویر منتشر شده نشان می دهبحران تولید برنج در آمریکاد ده‌ها هزار هکتار از زمین‌ های کشاورزی که معمولاً با آماده شدن کشاورزان برای برداشت سبز می ‌شوند، در سال 2022 زیر کشت نرفته اند.

به گفته آرون اسمیت، اقتصاد دان کشاورزی دانشگاه کالیفرنیا دیویس، این تغییرات بیشتر در بخش غربی دره مشهود بود، جایی که سطح زیر کشت برنج در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته بین ۷۵ تا ۸۴ درصد کاهش یافت. در بخش های شرقی، کشاورزان از آب زیرزمینی بیشتری برای بهره برداری استفاده کرده و بنابراین کمتر تحت تأثیر کاهش تخصیص آب قرار گرفتند.

در حالی که رگبار باران اواخر ماه گذشته میلادی تسکین کوتاه مدتی را برای کشاورزان به ارمغان آورد، اما این منطقه برای کاهش شرایط خشکسالی به هوای مرطوب بیشتری نیاز است.

مرکز رصد خشکسالی ایالات متحده گزارش داد که بیش از ۴۰ درصد از مناطق کالیفرنیا در خشکسالی شدید بوده و ۱۷ درصد با خشکسالی بسیار حاد مواجه بودند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان پیش بینی می کنند محصول برنج کالیفرنیا در سال جاری ۳۸ درصد کاهش یابد. این موضوع باعث می شود محصول امسال به کمترین میزان از سال ۱۹۷۷ تبدیل شود.

مترجم: زهرا همراز
منبع: earthobservatory

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...