اف‌بی‌آی مدعی شد: تلاش روسیه و چین برای مداخله در انتخابات آمریکا


اف‌بی‌آی مدعی شد: تلاش روسیه و چین برای مداخله در انتخابات آمریکا

مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ادعا می‌کنند که دولت‌های چین و روسیه در حال برنامه‌ریزی دخالت در انتخابات میان‌دوره کنگره و انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هستند.

اف‌بی‌آی مدعی شد: تلاش روسیه و چین برای مداخله در انتخابات آمریکا

به گزارش راهبرد معاصر، علی‌رغم تکذیب مکرر ادعای دخالت در انتخابات آمریکا توسط چین و روسیه، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده (اف‌بی‌آی) بار دیگر این ادعاها را تکرار کرد.

مقامات اف‌بی‌آی مدعی هستند که روسیه در حال کار برای افزایش شک و تردید درباره صحت و سلامت انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا در ماه نوامبر بوده و چین نیز تلاش می‌کند تا سیاستمداران آمریکایی را که تهدیدی برای خود می‌داند، تضعیف کند.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بامداد سه‌شنبه نوشت: «توصیه‌نامه اطلاعاتی که از طبقه‌بندی محرمانه خارج‌شده و توسط ما دیده شد، می‌گوید چین احتمالا در تلاش است تا با نفوذ روی رقابت‌های انتخاباتی خاص، نامزدهایی را که فکر می‌کند با پکن دشمن هستند، تضعیف کند. از نظر پکن، دخالت در انتخابات میان‌دوره احتمالا کم‌خطرتر از انتخابات ریاست‌جمهوری است».

مقام‌های اف‌بی‌آی علی‌رغم اینکه اذعان کردند هنوز هیچ تهدید معتبری برای زیرساخت‌های انتخاباتی در آمریکا نیافته‌اند، اما گفتند: «وضعیت کنونی بسیار پیچیده است، بسیار پیچیده‌تر از وضعیتی که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ بود».

یک مقام ارشد این سازمان در گفتگو با آسوشیتدپرس مدعی شد که روسیه در حال ترویج شدید موضوعات تفرقه‌افکن در اینترنت است که شامل تشکیک آمریکایی‌ها در صحت و سلامت انتخابات است؛ اما به تولید محتوای اختصاصی در این زمینه دست نمی‌زند.

وی که نام یا سمتش فاش نشد، اظهار داشت: «در کل، تلاش‌های چین نیز بیشتر روی شکل دادن به چشم‌اندازهای سیاسی از جمله در سطوح محلی و ایالتی است تا نتایج الکتورال‌ها».

پیش از این نیز یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود هم‌حزبی‌های وی در صورتی که کنترل کنگره در انتخابات میان‌دوره‌ای را پس بگیرند، برای استیضاح بایدن تحت فشار قرار خواهند گرفت./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن