دلایل ناتو برای عدم پاسخ به درخواست‌های زلنسکی


دلایل ناتو برای عدم پاسخ به درخواست‌های زلنسکی

نماینده دائم آلمان در ناتو گفت که این ائتلاف نمی‌تواند به درخواست‌های زلنسکی برای کمک پاسخ دهد.

رودیگر کونیگ، نماینده دائم آلمان در ناتو ، در مصاحبه با اشپیگل گفت: ناتو به درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی ، رئیس‌جمهور اوکراین برای کمک پاسخ نمی‌دهد، زیرا کی‌یف بخشی از این ائتلاف نیست.

این دیپلمات در پاسخ به اظهارات مبنی بر اینکه رهبر اوکراین بارها از ائتلاف درخواست کمک کرده است، گفت: اوکراین عضو ناتو نیست. بنابراین، هیچ تعهدی برای دفاع از خود جمعی وجود ندارد. ما همچنین به هیچ وجه نمی‌خواهیم که ناتو در درگیری‌ها مشارکت فعال داشته باشد.

وی تاکید کرد که ورود ناتو به درگیری منجر به یک جنگ بزرگ خواهد شد که در آن 30 کشور به طور ناگهانی حضور خواهند داشت و تمایلی به انجام آن ندارند.

کونیگ همچنین خاطرنشان کرد که کمک به کی‌یف از سوی متحدان غربی‌اش از ناتو باید به عنوان اقدامات جداگانه کشورها تلقی می‌شود و نه خود ائتلاف.

دلایل ناتو برای عدم پاسخ به درخواست‌های زلنسکی

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله‌ای که حاوی تسلیحات برای کی‌یف باشد به یک هدف قانونی برای نیروهای متحد روسی تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند."

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گفت که پمپاژ تسلیحات غرب به کی‌یف به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی