تصمیم روسیه برای تداوم همکاری با ایستگاه فضایی


سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی آژانس فضایی روسیه، تاکید کرد: این سازمان با ناسا همکاری بسیار نزدیکی داشته و که آژانس فضایی روسیه آگاه است که تعلیق پروازهای فضایی به طور جدی بر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی تأثیر منفی...

 تصمیم روسیه برای تداوم همکاری با ایستگاه فضایی

سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی آژانس فضایی روسیه، تاکید کرد: این سازمان با ناسا همکاری بسیار نزدیکی داشته و که آژانس فضایی روسیه آگاه است که تعلیق پروازهای فضایی به طور جدی بر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی تأثیر منفی می‌گذارد.

به گزارش سیناپرس، در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، این کشور با تحریم هایی جدی از سوی غرب مواجه شده و این تحریم ها حوزه فعالیت های فضایی را نیز تحت تاثیر قرار داد. در پی این موضوع روسیه اعلام کرد به همکاری با ایستگاه فضایی بین المللی ادامه نخواهد داد. به نظر می رسد اکنون و پس از گذشت چند ماه از این موضع گیری، نظر روسیه تعدیل شده است.

سرگئی کریکالف، مدیر اجرایی آژانس فضایی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی که به پرتاب آتی فضاپیمای Crew Dragon که حامل یک فضانورد روس خواهد بود، گفت: تصمیم در مورد تمدید مشارکت روسیه در پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از سال ۲۰۲۴ ممکن است سال آینده گرفته شود.

کریکالف در پاسخ به سوال یک خبرنگار خاطرنشان کرد: فضانوردان ناسا و روسکوسموس تا سال ۲۰۲۴ به پرواز با هم ادامه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ناسا قبلاً تصمیم گرفته مشارکت خود را در پروژه ایستگاه فضایی بین‌المللی تمدید کند، در حالی که سایر شرکای بین‌المللی یا در حال مذاکره بوده یا آماده اجرای تصمیم خود هستند. آژانس فضایی روسیه برای اتخاذ چنین تصمیمی، بحث در مورد این موضوع را با دولت آغاز کرده است. مدیر آژانس فضایی روسیه ابراز امیدواری کرد که دولت اجازه چنین تمدیدی را بدهد.

به گزارش سیناپرس، کریکالف در ادامه توضیحات خود تاکید کرد: آژانس فضایی روسیه به طور بسیار نزدیکی با ناسا همکاری داشته و آگاه است که تعلیق پروازهای فضایی به طور جدی بر برنامه ایستگاه فضایی بین المللی تأثیر منفی می گذارد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: در حالی که روسیه توسعه و ساخت ایستگاه مداری خود را در نظر می گیرد، واضح است که این عملیات به سرعت انجام نخواهد شد و به همین دلیل حداقل تا زمانی که روسیه زیرساخت های فضایی مورد نیازش را به دست آورد، عملیات های مشترک فضایی ادامه خواهد داشت.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: tass

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر