راه اندازی بنیاد بین المللی کربلایی «کاظم ساروقی» در استان مرکزی


راه اندازی بنیاد بین المللی کربلایی «کاظم ساروقی» در استان مرکزی

اراک- مدیرکل اوقاف استان مرکزی گفت: راه اندازی بنیاد بین المللی کربلایی کاظم ساروقی با محوریت استانداری در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم این مهم نقطه عطفی در فعالیت‌های قرآنی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبداله واحدی شامگاه دوشنبه در همایش وقف و آئین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان مرکزی اظهار کرد: رشد ۷۰ درصدی ثبت نام کنندگان مرحله شهرستانی یکی از اتفاقات شاخص این دوره از مسابقات است.

وی ادامه داد: امسال ۱۲ نفر از استان به مرحله کشوری مسابقات قرآن راه یافته‌اند که شاهد رشد ۲ برابری راهیافتگان به مرحله کشوری نسبت به سال گذشته هستیم و علاوه بر آن استان مرکزی زمستان امسال میزبان مسابقات سراسری در رشته حفظ خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: راه اندازی بنیاد بین المللی کربلایی کاظم ساروقی با محوریت استانداری در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم این مهم نقطه عطفی در فعالیت‌های قرآنی باشد.

حجت الاسلام واحدی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ وقف، گفت: از دهه وقف سال گذشته تاکنون، ۲۷ هزار و ۶۳۸ سبد معیشتی به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اجرای نیات واقفین تهیه و در میان نیازمندان توزیع شده و ۳۴۵ هزار وعده غذای گرم نیز به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به دست خانواده‌های محروم رسیده است.

وی بیان کرد: راه اندازی ۱۲ کارگاه آموزش و اشتغال در امامزادگان استان و اشتغال مستقیم ۲۱۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۳۰۰ نفر، تهیه ۸۵ مورد کمک هزینه جهیزیه به ارزش ۲۱ میلیارد ریال، اجرای طرح تندرستی و کمک ۴۰۰ موردی درمان و دارویی به ارزش ۱۵ میلیارد ریال و آزادسازی ۱۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد و کمک به ۱۴۵ خانواده زندانیان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در یک سال گذشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: پروژه پرورش ماهی در قفس در بندر چارک به ظرفیت پنج هزار تن و تولید ۴۰ تن میگو در گمیشان گلستان از دیگر برنامه‌های این اداره کل برای افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات در حال اجرا است.

گفتنی است در پایان این همایش از برترین‌های مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، واقفان و اصحاب رسانه فعال در حوزه وقف تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟