اختصاص 75 درصد از موقوفه کشور به اقامه عزای امام حسین(ع)


اختصاص 75 درصد از موقوفه کشور به اقامه عزای امام حسین(ع)

اراک- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۷۵ درصد از ۲۲۰ هزار موقوفه کشور به اقامه عزای امام حسین(ع) اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید مجیدی‌مهر شامگاه دوشنبه در همایش وقف و آئین اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان مرکزی اظهار کرد: ۲۲۰ هزار موقوفه تاکنون در کشور شناسایی شده که از این میان حدود ۷۵ درصد موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه برخی واقفین اموال خود را در راه نشر معارف اهل بیت (ع) در فضای مجازی وقف کرده‌اند، گفت: یکی از وظایف جامعه قرآنی کشور ترویج فرهنگ وقف است که باید مورد توجه جدی این قشر فرهیخته قرار گیرد.

مجیدی مهر با اشاره به تأثیر فضای مجازی در وقوع حوادث تلخ در کشور تصریح کرد: گروهک‌های معاند و منافق مسلح با تمرکز بر قدرت فضای مجازی، بیش از اقدامات مسلحانه از این بستر برای نشر مطالب جعلی و کذب بهره می‌برند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر نقش آفرینی جامعه قرآنی در فضای مجازی تصریح کرد: وضع فضای مجازی در کشور مشهود است اما جای سوال اینجاست که ما در این فضا چه کرده‌ایم و جایگاه جامعه قرآنی در نقشه بزرگ مجازی کشور کجاست؟ صرف انتشار یک بیانیه و حمایت از مدافعان امنیت کشور کافی است؟ آیا رسالت جامعه قرآنی فقط همین است.

مجیدی مهر عنوان کرد: جامعه قرآنی در بستر فضای مجازی چه کرده و چه میزان تأثیر گذار بوده و چه بخشی از جامعه را با خود همراه کرده است؟

وی با بیان اینکه کشور به ایجاد پایگاه‌های مردمی معتمد نیاز دارد، افزود: امروز جامعه قرآنی و دینی باید با استفاده از ظرفیت‌های خود شبکه ارتباطی تأثیرگذاری را ایجاد کند که اگر روزی هیچیک از پیامرسان‌ها فعال نبودند، شبکه پیام رسان جامعه قرآنی فعال و پویا باشد.

گفتنی است در پایان این همایش از برترین‌های مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، واقفان و اصحاب رسانه فعال در حوزه وقف تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟