رسیدگی به بیش از 7 هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص البرز


رسیدگی به بیش از 7 هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص البرز

کرج- معاون روابط کار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از رسیدگی بیش ۷هزار پرونده دعاوی در هیئت‌های تشخیص استان خبر داد.

عطاالله شیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به عملکرد شش ماه نخست سال جاری مدیریت روابط کار البرز از رسیدگی بیش هفت هزار پرونده دعاوی در هیئت‌های تشخیص در شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال بیش از ۶ هزار دادخواست‌های بدوی در شعبات رسیدگی به دعاوی و اختلافات کارگری و کارفرمایی اعلام وصول شده است و تعداد ۵ هزار و ۷۰۰ دادنامه در هیئت‌های تشخیص شهرستان‌های استان صادر شده است.

وی با اشاره فعالیت‌های شبانه روزی اعضای هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف در استان البرز بیان کرد: از میان ۷ هزار پرونده مطرح در هیئت‌های بدوی تشخیص، تعداد یک هزار و ۶۰۰ پرونده برای تجدیدنظر خواهی به شعبات حل اختلاف ارجاع و در این ۶ ماه ۱۴۵۰ پرونده رأی صادر و الباقی نیز در حال بررسی است.

معاون روابط کار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه با اشاره به تأیید ۹ مجموعه برای طرح‌های طبقه بندی مشاغل شرکت‌های خدماتی گفت: در شش ماهه نخست سال علاوه بر تأیید ۹ شرکت در خصوص طبقه بندی مشاغل شرکت‌های خدماتی، در خصوص موضوع ماده ۴۷ قانون کار و تأیید پاداش افزایش تولید و بهره وری به موضوع ۱۱ پرونده ورود و احکام صادر کرده است.

وی خاطر نشان شد: در شش ماهه نخست سال تعداد ۵۲ شرکت توسط کمیته‌های تخصصی جهت تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی اقدام کرده است. از میان هفت هزار پرونده ورودی تعداد ۴۴۶ پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع شده است که از این میان فقط ۱۰۶ رأی نقض و ۳۴۰ رأی نیز تأیید شده است.

شیروانی متذکر شد: بررسی و تأیید آئین نامه‌های انضباط کار، اجرای طرح‌های طبقه بندی مشاغل، تعیین صلاحیت شرکت‌های خدماتی از دیگر وظایف این معاونت در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!