1600 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌شود


1600 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان پرداخت می‌شود

اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: امسال در مجموع یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد رضایی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست شورای معاونان اداره کل بهزیستی استان اردبیل اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات انتظار می‌رود سیمای اشتغال در خانواده‌های تحت پوشش متحول شده و در سال‌جاری زمینه اشتغال یک‌هزار و ۳۷۹ نفر از افراد تحت پوشش فراهم آید.

وی سیاست بهزیستی استان اردبیل را توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش با رویکرد اشتغال مولد اعلام کرد و گفت: کارفرمایان می‌توانند از مشوق‌های ارائه شده توسط بهزیستی استفاده کرده و با به کارگیری معلولان میزان اشتغال را افزایش دهند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: هر کارفرمایی فردی از جامعه هدف بهزیستی را به کار گیرد، بهزیستی حق بیمه آن فرد را به مدت ۳۰ سال پرداخت خواهد کرد.

رضایی سهم سه درصدی معلولان از اشتغال استان را یادآور شد و افزود: به نظر می‌رسد باید مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که اشتغال از مهمترین و اساسی‌ترین عوامل خودکفایی و استقلال فردی افراد تحت پوشش است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از کاهش معلولیت‌های ناشی از عوامل محیطی و مادرزادی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌ها و تدابیر سازمان بهزیستی کشور در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها، خوشبختانه اقدامات متعدد و متنوعی در این زمینه انجام شده و با آگاه‌سازی خانواده‌ها شاهد پایین‌ترین میزان تولد با معلولیت‌های مادرزادی هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر