ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث فصلی درتهران


ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث فصلی درتهران

تهران- مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از وقوع حوادث فصلی در استان تهران تاکید کرد و گفت: اقدامات دستگاه ها رصد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد یزدی مهر صبح سه شنبه در حاشیه برگزاری بررسی دستور دومین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تهران در فصل پاییز که با حضور اعضای ستاد در اداره کل مدیریت بحران استان تهران تشکیل شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه احصاء تمام نقطه نظرات همکاران در خصوص موضوع جلسه بود.

یزدی مهر با اشاره به اینکه یک پیشنهادات این جلسه مکاتبه با فرمانداران، بخشداران، شهرداری‌ها به منظور جمع بندی نظرات بود گفت: در این زمینه تیمی را برای جمع آوری این نظرات تشکیل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به دستاوردها و درس آموخته‌های سیل مردادماه سال جاری اشاره کرد و عنوان داشت: پیشنهاد می‌شود در این خصوص گزارش اقدامات ابتکار گونه‌ای که توسط دستگاه‌ها انجام شده است جمع بندی شود تا برای پیشگیری و آسیب شناسی از این تجربیات برای حوادث احتمالی آینده استفاده کنیم.

وی ضمن تاکید بر آمادگی کامل همه دستگاه‌ها در مواقع بحرانی، موضوع آموزش و فرهنگ سازی لازم در جامعه جهت آگاهی دادن به مردم را امری بسیار ضروری و لازم دانست و گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

یزدی مهر با بیان اینکه مستند کردن حوادث از موارد ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد و اطلاع رسانی تصمیمات زمان حادثه از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: این مستند سازی ها و اطلاع رسانی‌های به هنگام می‌تواند از بسیاری از حوادث حین وقوع بحران‌ها پیشگیری کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر لزوم رصد اقدامات پیشگیرانه دستگاه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: ضروری است که فرهنگ سازی برای پیشگیری از وقوع بحران در سطح جامعه و بین عموم مردم، مدارس، دانشگاه‌ها و با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شود و نقاط قوت و ضعف در خصوص پیشگیری از بحران‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: باید برای مقابله با بحران‌های احتمالی، پیشگیری به موقع انجام شود و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف نیز در این زمینه به یکدیگر کمک کنند و با توجه به شروع فصل پاییز و زمستان پیش بینی‌های لازم مانند لایروبی کانال‌های دفع آب، هرس درختان و فضای سبز سطح شهرها، دفع نخاله‌ها و موارد دیگر مدنظر دستگاه‌ها قرار گیرد تا با آمادگی کامل و انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع حوادث فصلی جلوگیری کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)