جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود


جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

بوشهر- مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با برداشت غیرمجاز آب در استان بوشهر تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به انجام اقدامات حفاظتی از برداشت غیرمجاز در سطح استان بیان کرد: با همکاری دستگاه قضائی برخورد لازم با متخلفان در استان بوشهر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع آب سطحی و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

مقابله با چاه‌های غیرمجاز دشتستان

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال جاری با انجام اقدامات حفاظتی از برداشت غیرمجاز ۱۰ میلیون مترمکعب آب در این شهرستان جلوگیری به عمل آمده است.

نعمت اله نجاتی با اشاره به اقدامات حوزه آب‌های زیرزمینی گفت: در بازه زمانی مذکور، ۶ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه و همچنین ۳۲ مورد انتقال غیرمجاز آب جمع آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر رفع تخلفات فوق، به منظور جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید ۴۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز نیز در شهرستان دشتستان توقیف شده است.

حفاظت از منابع آب سطحی

مدیر اداره منابع آب شهرستان دشتستان با تاکید بر استمرار جلوگیری از تخلفات حوزه آب عنوان کرد: هم اکنون ۶۰ مورد برداشت و انتقال غیرمجاز دیگر نیز در سطح شهرستان در حال بررسی حقوقی است و با همکاری دستگاه قضائی به زودی این تخلفات نیز رفع خواهد شد.

نجاتی حفاظت از منابع آب سطحی و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها را نیز دیگر دستورکار مهم اداره متبوعش نامید و کفت: از فروردین ماه سال جاری تا کنون ۱۴ مورد تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و آبراه‌های این شهرستان رفع تصرف شده و ۹ هزار و ۶۳۶ مترمربع از این اراضی آزاد سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ۷ مورد برداشت غیرمجاز مصالح از بستر رودخانه‌ها که منجر به تغییر مورفولوژی رودخانه‌ها و تشدید خسارات سیلاب می‌گردند، شناسایی و متوقف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر