سوء استفاده دشمن از مسائل قومیتی درفتنه/مخالفت با ایران مقتدر است


سوء استفاده دشمن از مسائل قومیتی درفتنه/مخالفت با ایران مقتدر است

بیرجند- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره سوء استفاده دشمن از مسائل قومیتی در فتنه اخیر گفت: مخالفت استکبار با ایران قوی و مستقل است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در کشور ما قومیت‌های مختلفی از کُرد و بلوچ و عرب و ترک وجود دارند که دشمن می‌خواهد از این قصه برای شکاف بین مردم استفاده کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در فتنه اخیر نیز دشمن از این موضوع سو ء استفاده کرد، گفت: این در حالی است که ما در فرهنگ انقلاب اسلامی بر ایران و اسلام و نه قومیت‌ها تأکید داریم.

اقوام ایرانی وفادار به نظام و اسلام هستند

نوفرستی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز گذشته خود از دو قوم بلوچ و کُرد نام بردند که همواره وفادار به نظام اسلامی، میهن و اسلام هستند چرا که خود رهبر انقلاب اسلامی سال‌ها در میان مردم بلوچ زندگی کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ما اقوام مختلف ایرانی با وحدت و همدلی باید نقشه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن را از بین ببریم، گفت: به اعتقاد من برای دشمن موضوع حادثه برای بانوی جوان یک بهانه بود و در هر حال آنان با ایران قوی و مستقل مشکل دارند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند حتی بسیاری از افرادی که حجاب کامل ندارند عمیقاً به انقلاب و اسلام علاقه دارند.

نوفرستی ادامه داد: بعد از موفقیت‌های بزرگی که در کشور به وجود آمده دشمن به دنبال بهانه برای آشوب در مهر ۱۴۰۱ بود.

رسانه و مطبوعات محلی برای طرح اعتراضات مردم

وی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید اعتراضات و گلایه‌های خود را مطرح کنند که منجر به آشوب و درگیری در کف خیابان نشود، گفت: سال‌ها است رهبر معظم انقلاب اسلامی بر برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی تأکید دارند چرا که این کرسی‌ها جای طرح نظرات مخالف و موافق یک موضوع است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها محل دیگری برای طرح اعتراضات مردم است و این روزها نیز گفتگوهای بسیار خوبی درباره همین اتفاقات اخیر در روزنامه‌ها و رسانه ملی مطرح می‌شود.

نوفرستی یادآور شد: اگر به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در روز گذشته یازدهم مهرماه به خوبی گوش دهیم متوجه ریشه‌های اعتراضات اخیر می‌شویم و قدرت تحلیل سیاسی ما افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟