توسعه زیر ساخت های گردشگری داخلی نیازمند افزایش سرمایه گذاری است


توسعه زیر ساخت های گردشگری داخلی نیازمند افزایش سرمایه گذاری است

شیراز - معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استاندار فارس گفت:تعطیلی روزهای پنجشنبه به طور حتم باعث توسعه گردشگری داخلی می شود اما برای توسعه زیرساخت ها باید سرمایه گذاری ها افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فرخ زاده همزمان با هفته گردشگری در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه توسعه این صنعت نیازمند زیرساخت‌های متعدد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، عنوان کرد: توزیع زمانی تعطیلات یکی از مهمترین راهکارها برای توسعه گردشگری و به خصوص گردشگری داخلی است.

او با بیان اینکه گردشگری داخلی بخشی اصلی و مهم در صنعت گردشگری محسوب می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از کشورها به برای کاهش فقر، بهبود زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی و مهم‌تر از همه برای دستیابی به رشد اقتصادی مد نظر خود به گردشگری داخلی تکیه می‌کنند.

قائم مقام استاندار فارس در شورای عالی گردشگری استان با اشاره به اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها از نظر توزیع زمانی تعطیلات تصمیمی اثر گذار در حوزه گردشگری استان است، عنوان کرد: این تصمیم سبب می‌شود، مقاصد گردشگری به صورت عادلانه تری در دسترس گردشگران داخلی قرار گرفته و این امکان برای آنها میسر شود که در طول سال بتوانند انتخاب‌های متنوع‌تری را برای مقصد سفر خود در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه توزیع مناسب تعطیلات از نظر اقتصادی نیز برای مقاصد اثرات مثبت فراوانی به همراه دارد، افزود: با این تصمیم سفر در طول سال به طور مناسب‌تری توزیع شود که می‌تواند به پایداری کسب و کارهای مرتبط با گردشگری به خصوص کسب و کارهای خرد کمک کند.

او معتقد است حجم نقدینگی از سپرده‌های بانکی به سمت توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و ارائه خدمات متنوع می‌شود.

معاون استاندار فارس بالا رفتن تقاضای نرخ سفر را زمینه ساز توسعه زیر ساخت‌های گردشگری و زیارت دانست.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از زاویه‌ای دیگر به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه پرداخت و بیان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای افزایش سفرهای داخلی می‌تواند در درازمدت در گسترش حال خوب در جامعه نیز مؤثر باشد؛ چرا که سفر راهی برای گریز از شلوغی کارهای روزانه و سازوکاری برای دستیابی به آرامش است.

او با بیان توسعه گردشگری طبیعی موجب حفظ محیط زیست و توسعه منابع طبیعی و بازگشت به چرخه ترمیم طبیعت از بین رفته در چند سال قبل و جلوگیری از آسیب‌های بی رویه ناشی از خشکسالی می‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری داخلی همچنین سبب می‌شود فرزندان و نسل آینده با آموزش مؤثر به عنوان محافظان محیط زیست و آثار باستانی و تاریخی و مذهبی عمل خواهند کرد.

به گفته فرخ زاده تلاش برای ایجاد زیرساخت‌هایی که در تحکیم بنیان خانواده اثرگذار است، یکی از اولویت‌های تصمیم‌گری مسئولان بر اساس معنویات رهبر معظم انقلاب باید پرداختن به این موضوع باشد.

وی بالا رفتن روحیه نشاط و اجرای برنامه‌های مؤثر فرهنگی و آموزشی در قالب الگوی تفریح سالم و ترویج گردشگری حلال از دیگر پیامدهای مثبت تعطیلی روزهای پنج‌شنبه است‌.

معاون استاندار فارس همچنین تاکید کرد: این تصمیم کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های سرسام آور آن را در پی خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در استان فارس که ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری در حوزه‌های مختلف زیارتی، تاریخی، طبیعی و… دارد سبب ایجاد تحول و رونق صنعت گردشگری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟