واکنش نخبگان کردستان به منویات رهبری/کردستان؛ سرزمین وحدت ومجاهدت


واکنش نخبگان کردستان به منویات رهبری/کردستان؛ سرزمین وحدت ومجاهدت

سنندج- جمعی از نخبگان کردستانی، مواضع رهبر معظم انقلاب درباره حوادث اخیر و تمجید ایشان از قوم کرد را به عنوان افتخاری بزرگ یاد و عنوان کردند که کردستان، سرزمین وحدت و مجاهدت است.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: رهبر معظم انقلاب روز دوشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۱ در سخنانی در جمع دانش آموختگان دانشگاه افسری امام حسن مجتبی (ع) در خصوص حوادث اخیر و فوت دختر کردستانی سخنانی را مطرح کردند و در سخنانشان از قوم کرد به عنوان قومی پیشرفته و با فرهنگی غنی تمجید کردند.

در این راستا خبرنگار مهر گفت و گوهایی را با جمعی از نخبگان استان کردستان انجام داده است.

واکنش نخبگان کردستان به منویات رهبری/کردستان؛ سرزمین وحدت ومجاهدت

به عنوان خادم مردم کردستان از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد قوم کرد قدردانی می‌کنم

اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی دیروز فرمودند: «قوم کُرد یکی از پیشرفته‌ترین اقوام ایرانی و علاقمند به میهن، اسلام و نظام هستند».

وی افزود: این جمله مقام معظم رهبری حقیقت مردمان مسلمان، آزاده و اصیل سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: به عنوان خادم مردم کردستان از بیان دقیق، عمیق و تجلیل آمیز معظم له قدردانی می‌کنم.

واکنش نخبگان کردستان به منویات رهبری/کردستان؛ سرزمین وحدت ومجاهدت

منویات رهبری همواره برای کردستانی‌ها فصل الخطاب بوده است

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خداوند متعال با صفت رحمت خود همه علوم را به بشریت آموخته است.

وی افزود: ما باید با تأسی از سیره رسول الله (ص) در مسیر صلح، آشتی و امیدآفرینی در جامعه همت گماریم.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: امروز شاید یک عده‌ای به خیال باطل خود بخواهند که به مقابله با اسلام بپردازند اما باید این دشمنان اسلام بدانند که خداوند متعال خود از اسلام حفاظت می‌کند.

ماموستا رستمی افزود: مردم کردستان همواره به دنبال آرامش و آسایش اجتماعی هستند و اجازه نمی‌دهند که امنیت کشور خدشه دار شود و در این راستا منویات رهبر معظم انقلاب برای همه ما فصل الخطاب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: جان و مال همه انسان‌ها محترم است و آسیب رساندن به جان و مال مردم از جمله مواردی است که اسلام همواره مختلف آن بوده و خواهد بود.

ماموستا رستمی افزود: ایران اسلامی کشوری است که منادی وحدت و آرامش بوده و این مهم را برای همه بشریت می‌خواهد.

اساتید دانشگاه، علما و روحانیون باید به صورت شفاف مواضع انقلابی خود را باید بیان کنند

حاتمی نماینده اساتید بسیجی استان کردستان نیز اظهار کرد: اساتید دانشگاه، علما و روحانیون باید به صورت شفاف مواضع انقلابی خود را باید بیان کنند چون نقش ویژه ای در هدایت افکار عمومی برعهده دارند.

وی افزود: اگر امروز اظهارات ما در مسیر انقلاب نباشد به بیراهه رفتیم.

حاتمی خاطرنشان کرد: ما اکنون در جنگ روایت‌ها هستیم و دشمنان با تحریف واقعیت‌ها در راستای انحراف افکار عمومی قدم بر می‌دارد.

وی افزود: مشکل دشمنان ما مبحث حجاب نیست و از مرگ این دختر کردستانی خوشحال هستند چون زمینه برای ایجاد اغتشاش و آشوب را فراهم دیدند.

حاتمی تصریح کرد: دشمنان دلسوز ما نیستند و تنها هدفشان ایجاد ناامنی است.

وی افزود: غربی‌ها هیچ وقت دلسوز کشور ما نبوده‌اند و انتظار می‌رود که اساتید و نخبگان جامعه در این راستا به روشنگری بپردازند.

در اغتشاشات اخیر شاهد نمادهای اجتماعی و تربیتی هستیم

علوی زاده نماینده فرهنگیان استان کردستان نیز اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر شاهد نمادهای اجتماعی و تربیتی هستیم و این مهم بر خلاف سایر اغتشاشات در سنوات گذشته است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد بازداشت شدگان زیر ۲۵ سال بوده‌اند و این نشان دهنده بعد تربیتی و اجتماعی جامعه است که ناشی از کم کاری‌هایی است که در این راستا صورت گرفته است.

علوی زاده خاطرنشان کرد: ما برای جوانان جامعه آرمان سازی و هویت سازی نکردیم و هویت آنها در فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای رقم می‌خورد.

وی افزود: از نهادهای فرهنگی کشور برای کم کاری‌هایشان گله مند هستیم چون اهمیت الگوسازی، نقش خانواده‌ها و مباحث هویت بخش را در اولویت قرار نداده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه عقلانیت اصالت پیدا نکرده و هیجانات اصالت پیدا کرده و این مهم را در اغتشاشات اخیر مشاهده کردیم.

تا زمانی که خانواده به عنوان نهاد مقدس در کشور ما وجود داشته باشد شاهد دشمنی‌های غرب خواهیم بود

آمنه غلام ویسی نماینده جامعه زنان استان کردستان نیز اظهار کرد: ایران اسلامی همچون گلستانی در میانه آتش منطقه توانسته است بدرخشد.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی نمی‌توانند امنیت و اقتدار کشورمان را تحمل کنند و همواره در کمین بوده‌اند که در نقاط ضعف و کم کاری‌های ما سوءاستفاده کنند.

غلام ویسی تصریح کرد: بدون شک همه ما در مرگ خانم مهسا امینی خیلی بیشتر از دیگران ناراحت بودیم اما دشمنان با سوءاستفاده از این مبحث به دنبال خلق فرصت برای تحقق توطئه‌هایشان نگریستند.

وی افزود: زنان و دختران کرد ایزدی را داعش و گروه‌های تندرو خرید و فروش می‌کنند اما کدام نهاد حقوق بشری غرب آمد و این جنایات را محکوم کرد.

غلام ویسی اظهار داشت: مشکل دشمنان مبحث حجاب و عفاف زنان ایرانی نیست بلکه آنها با اصل نظام اسلامی ایران مشکل دارند و تا زمانی که خانواده نهاد مقدس در کشور ما وجود داشته باشد شاهد دشمنی‌های آنها خواهیم بود.

وی افزود: ان شاالله با بصیرت اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان شاهد خنثی شدن این فتنه دشمنان باشیم چرا که جوانان و نوجوانان نیازمند هدایت فکری هستند.

جوانان نیازمند هدایت فکری هستند

نریمان امینی نماینده حقوقدانان استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: متأسفانه قبل از اینکه دستگاه قضائی به مبحث مرگ مهسا امینی ورود کند شاهد فرافکنی گروهک‌های ضد انقلاب و مزدوران دشمنان بودیم.

وی افزود: بیشتر افرادی که در اغتشاشات اخیر حضور داشتند جوانان و نوجوانانی بودند که بر اثر هیجانات درونی در خیابان‌ها حضور پیدا کرد.

امینی خاطرنشان کرد: جوانان جامعه نیازمند هدایت فکری و راهنمایی هستند.

در تمام دنیا تمام اغتشاش‌ها توسط دولت مورد برخورد قرار می‌گیرد

محمدپناه از اساتید بسیجی استان کردستان نیز اظهار کرد: در تمام دنیا تمام اغتشاش‌ها توسط دولت مورد برخورد قرار می گرد و اجازه نمی‌دهند امنیت جامعه شأن مخدوش شود.

وی افزود: عوام همواره منتظرند که خواص به ایفای نقش پرداخته و به روشنگری بپردازند.

محمدپناه اظهار کرد: کدام یک از ما به وظیفه خودمان که ادعای سربازی ولایت داریم به روشنگری و تبیین واقعیت‌ها پرداختیم.

وی افزود: باید قبل از وقوع حوادث به روشنگری بپردازیم و باید عملکرد خودمان را بازبینی کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا