برگزاری بزرگ‌ترین رویداد علمی فعالان فرق و ادیان کشور


برگزاری بزرگ‌ترین رویداد علمی فعالان فرق و ادیان کشور

دبیر علمی رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب گفت: بزرگ‌ترین رویداد علمی فعالان فرق و ادیان کشور در دومین سال برگزاری‌اش شاهد ارسال ۱۲۰ اثر به دبیرخانه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام علی گودرزی دبیر علمی رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب با اشاره به رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب حوزه، گفت: این رویداد، بزرگ‌ترین رویداد علمی فعالان فرق و ادیان کشور است که برای دومین بار برگزار شده است. در این رویداد تاکنون مجموعاً ۱۲۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به تخصصی بودن موضوع جشنواره و محدودیت‌های زمانی و موضوعی که برای پذیرش آثار در نظر گرفته شده بود، این تعداد آثار در خور توجهی است. این در حالی که از میان ۱۲۰ اثری که به جشنواره رسید، ۴۰ اثر در قالب پایان‌‌نامه بوده و ۸۰ اثر نیز در قالب کتاب با محوریت چهار موضوع اصلی فرق، ادیان، اقوام و مذاهب پذیرفته شد.

دبیر علمی رویداد کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، شناسایی نویسندگان و آثار برتر و معرفی آن‌ها به جوامع علمی را یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: در نظر داریم که از ظرفیت پژوهشگران در موضوعات مغفول این عرصه ها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی درباره روند فعالیت اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب ادامه داد: کمیته علمی این جشنواره متشکل از اساتید مطرح حوزوی و دانشگاهی بوده که دارای تخصص علمی و میدانی مرتبط با بخش‌های مختلف این جشنواره هستند و هر اثر در این دوره ابتدا توسط حداقل ۲ نفر از داوران ارجمند و سپس در کمیته علمی جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام گودرزی اظهار داشت: بعد از اتمام زمان دریافت آثار فرایند ارزیابی و مشخص شدن نفرات برتر این جشنواره، شروع خواهد شد و مرحله آخر این جشنواره علمی - تخصصی که شامل معرفی آثار برتر و تقدیر از نفرات برگزیده می باشد، در شهر مقدس قم و در حضور یکی از علما و مراجع معظم تقلید انجام خواهد شد.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...