یک سال است منتظریم رئیس‌جمهور بانک‌ها را به خط کند!


یک سال است منتظریم رئیس‌جمهور بانک‌ها را به خط کند!

روح الله ایزدخواه در یک برنامه تلویزیونی خطاب به دولت سیزدهم گفت: به آقایان می‌گوییم یک سوزن هم به بانک‌ها بزنید، سختشان می‌شود. آقای رئیس‌جمهور گفتند من بیایم بانک‌ها را به خط می‌کنم؛ یک سال است منتظریم بانک‌ها را به خط کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و مهدی موحدی، عضو هیات علمی دانشگاه شاهد، روز شنبه ۱۰ مهر ماه روی آنتن صداوسیما به گفتگو درباره وضعیت کنونی کشور پرداختند. در این گفتگو برخی از مسائل اقتصادی مانند بی انضباطی مالی دولت، بودجه ۱۴۰۱، حذف ارز ترجیحی و برنامه‌های توسعه بررسی شدند.

راه چاره در حذف ارز ترجیحی نبود؟

ایزدخواه با انتقاد از بودجه بندی سال جاری تاکید کرد که با حذف ارز ترجیحی از بودجه سال ۱۴۰۱ مخالف بوده و این اقدام را زمینه‌ساز نارضایتی مردم دانست. وی همچنین اعلام کرد که در آن زمان معتقد بوده که اصلاح قاچاق و رانت‌خواری حاصل از ارز ترجیحی، باید با سبک دیگری انجام می‌شده است.

جلوی بی انضباطی مالی دولت را بگیرید!

نماینده مردم تهران در بهارستان در ادامه به انتقاد از سیاست‌های دولت در شبکه بانکی پرداخت و گفت: به آقایان می‌گوییم یک سوزن هم به بانک‌ها بزنید، سختشان می‌شود. آقای رئیس‌جمهور گفتند من بیایم بانک‌ها را به خط می‌کنم؛ یک سال است منتظریم بانک‌ها را به خط کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه انتقاداتش اضافه کرد: یک ذره هم جلوی بی انضباطی مالی دولت را بگیرید. مردم سفره‌ شان را کوچک کنند، کمتر بخورند، گران بخرند که می‌خواهیم جلوی مفسده خیالی را بگیریم. اما دولت هیچ فشاری به خودش نیاورد؟ شرکت‌های دولتی هیچ شفافیتی ایجاد نکنند؟

ایجاد تعادل و توازن در جامعه

مهدی موحدی، کارشناس اقتصادی نیز در این برنامه اوضاع اقتصاد ایران را تشریح کرد. وی در این رابطه گفت: رسیدن به اقتصاد به معنی ایجاد تعادل و توازن در یک جامعه است. اگر بخواهند مشکلات اقتصادی و فرهنگی ما را حل کنند باید ساختارها به گونه ای تغییر کنند که توازن اجتماعی ایجاد شود.

موحدی همچنین پیرامون اجرای برنامه‌های توسعه گفت: این الگوی خاصی از نظام و سیستم اقتصادی غارتی است. اتفاقی عجیب و غریب دارد می‌افتد. مسیری را که کشورهای توسعه یافته در یک جریان ۳۰۰ ساله کم و بیش رفته‌اند و برگشته‌اند و آزمون کرده‌اند، ما بدون آزمون آن الگو را اختیار کرده‌ایم و با چنان سرعتی آن مسیر را می‌رویم که ممکن است جاده بپیچد و ما نپیچیم و محکم به صخره بخوریم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در