پرنده در خطر انقراض نجات یافت/ تیمار و رهاسازی پلیکان پاخاکستری


پرنده در خطر انقراض نجات یافت/ تیمار و رهاسازی پلیکان پاخاکستری

بوشهر- فرمانده پاسگاه محیط بانی شهید غلامعلی محمدی بخش بوشکان گفت: یک فرد پلیکان پاخاکستری آسیب دیده پس از تیمار رهاسازی شد.

مهرداد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پلیکان پاخاکستری از گونه‌های مهم مهاجر استان بوشهر است که در رده حفاظتی نزدیک به تهدید لیست سرخ جهانی، حفاظت شده و در خطر انقراض ملی، قرار دارد.

وی اضافه کرد: یک فرد پلیکان پاخاکستری آسیب دیده توسط همیار محیط زیست بخش بوشکان -شهر کلمه پس از تیمار و نگهداری زیر نظر پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان به طبیعت بازگردانده شد.

فرمانده پاسگاه محیط بانی شهید غلامعلی محمدی بخش بوشکان افزود: این پلیکان پاخاکستری، در حین مهاجرت به علت ضعف جسمانی ناشی از آلودگی خارجی پرها زمین گیر و توان پرواز خود را از دست داده بود.

وی ادامه داد: این پرنده با درایت همیار محیط زیست آقای سیروس جمالی گونه زنده گیری و تحت نظر این پاسگاه محیط بانی توسط این همیار طبیعت دوست تیمار و پس از کسب شرایط پایدار و امکان رها سازی در طبیعت رها سازی شد.

نوروزی اظهار داشت: هرساله با شروع فصل سرما در عرض‌های شمالی جمعیت متنوعی از پرندگان به سمت عرض‌های جنوبی و گرم‌تر کوچ کرده و کشور عزیزمان ایران و استان بوشهر نیز میزبان جمعیت کثیری از پرندگان مهاجر زمستان گذر و به‌ویژه آب زی و کنار آب زی است.

وی ضمن تقدیر از زحمات این همیار دلسوز از مردم طبیعت دوست استان بوشهر درخواست کرد میزبان خوبی برای این گونه‌های جانوری ارزشمند و زیبا باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس