توجه به کتاب و کتابخوانی از برکات انقلاب است


توجه به کتاب و کتابخوانی از برکات انقلاب است

زنجان- جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه توجه به کتاب و کتابخوانی از برکات انقلاب است، گفت طی ۴۳ سال گذشته در حوزه شمارگان سالانه چاپ کتاب ۱۳۶ برابر افزایش داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ابوالفضل طهماسبی ظهر سه شنبه در همایش تجلیل از نویسندگان و رونمایی از تازه‌های نشر دفاع‌مقدس گفت: در حوزه نشر و کتاب در دوران طاغوت، از کشورهای عقب مانده بودیم و بعد از انقلاب رشد کردیم.

وی ابراز داشت: در حوزه دفاع‌مقدس هر چه تلاش شود باز هم کم است و باید بیشتر کار شود،.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با بیان اینکه به حوزه کتاب و کتابخوانی باید جدی نگاه کنیم، گفت: باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود.

طهماسبی تاکید کرد: دفاع‌مقدس و آثار دفاع‌مقدس نباید به فراموشی سپرده شود و در این حوزه همه موظف هستیم کار کنیم.

وی افزود: پیشکسوتان دفاع‌مقدس میدان‌دار حفظ و نشر دفاع‌مقدس هستند و هشت سال دفاع‌مقدس جنگ پنهانی است که باید کشف شود.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان با اشاره به اینکه دفاع‌مقدس نیاز به سوژه‌یابی و سوژه‌شناسی دارد، ادامه داد: باید سوژه‌های جدید و مخاطب‌پسند را پیدا کنیم.

طهماسبی گفت: یکی از حوزه‌ای جهاد تبیین حفظ و نشر آثار دفاع‌مقدس و تبیین آن است و در این راستا استعدادهای خوبی در استان داریم و باید کشف شود.

وی یاد آورشد: در حوزه کتاب‌های دفاع‌مقدس تا به امروز ۳۰ هزار عنوان کتاب در استان منتشر شده است و این تعداد کتاب نشان می‌دهد که دفاع‌مقدس در پرورش استعدادها موفق است، به طوری که کسانی هستند که دوران جنگ را لمس نکردند اما در حوزه دفاع‌مقدس قلم فرسایی می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان گفت: توجه به کتاب و کتابخوانی از برکات انقلاب است و پس از انقلاب در حوزه شمارگان سالانه چاپ کتاب ۱۳۶ برابر افزایش داشته‌ایم.

طهماسبی افزود: از یک میلیون نسخه در سال ۵۷ به ۱۳۶ میلیون در سال ۹۵ رسیده است و این آمار اهمیت حوزه نشر را به خوبی بیان می‌کند.

وی تصریح کرد: تعداد عنوان کتاب ثبت شده در کتابخانه ملی از سال ۱۳۱۶ تا ۱۳۵۷ که ۱۱ هزار عنوان بوده و از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۶ با میانگین سالانه بیش از ۳۲ هزار کتاب ثبت شده است.

جانشین فرمانده سپاه استان زنجان گفت: کل کتابخانه‌ها در زمان طاغوت ۵۷۰ باب بوده و در حال حاضر ۱۷ هزار و ۳۱۰ باب کتابخانه در کشور داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی