پاسخ کره جنوبی و آمریکا به موشک‌پراکنی کره شمالی


پاسخ کره جنوبی و آمریکا به موشک‌پراکنی کره شمالی

سئول اعلام کرد در واکنش به اقدام کره شمالی در پرتاب موشک بالستیک میان‌برد بر فراز ژاپن، جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا تمرینات بمباران دقیق انجام دادند.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد در واکنش به اقدام کره شمالی در پرتاب موشک بالستیک میان‌برد بر فراز ژاپن، جنگنده‌های کره جنوبی و آمریکا سه‌شنبه (چهارم اکتبر) تمرینات بمباران دقیق انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در اشاره به دریای زرد گفت: با مشارکت چهار فروند اف-۱۵ نیروی هوایی کره جنوبی و چهار جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی آمریکا، جنگنده‌های اف-۱۵ کره جنوبی دو بمب مهمات تهاجم مستقیم مشترک را علیه یک هدف مجازی در میدان تیراندازی جیکدو در دریای غرب شلیک کردند. وی هدف از این تمرینات را «نمایش توانایی انجام حمله دقیق در منشا تحریکات» اعلام کرد.

بامداد سه‌شنبه، وزارت دفاع ژاپن با اعلام خبر شلیک موشک توسط ارتش کره شمالی، در اقدامی کم‌سابقه به مردم خود هشدار داد که داخل منازل خود بمانند یا فوراً به پناهگاه‌ها بروند.

دقایقی بعد رسانه‌های ژاپنی به نقل از مقامات نظامی و امنیتی این کشور گزارش دادند که موشک کره شمالی از آسمان ژاپن عبور کرده و در دریای شرقی سقوط کرده است. دولت ژاپن نیز هشدار اضطراری صادر شده را لغو کرد.

پاسخ کره جنوبی و آمریکا به موشک‌پراکنی کره شمالی

شبکه ان‌اچ‌کی با بیان اینکه نیروهای پدافندی ژاپن تلاشی برای ساقط کردن این موشک انجام ندادند، گزارش داد: «موشک شلیک‌شده کره شمالی به اقیانوس آرام اصابت کرد. به شهروندان هشدار داده می‌شود که به هیچ چیز مشکوکی نزدیک نشوند».

در پی این اقدام کره شمالی، نخست‌وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره جنوبی، ضمن محکوم کردن «شلیک خطرناک موشک»، گفتند پاسخ محکمی را به این خطرآفرینی‌های پیونگ‌یانگ خواهند داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس