(تصاویر) بحران تشنگی و گرسنگی در کنیا


(تصاویر) بحران تشنگی و گرسنگی در کنیا

مدیر منطقه‌ای یونیسف برای شرق و جنوب آفریقا، گفت: از قضا کشور‌هایی که سهم زیادی در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای جهانی ندارند باید بیشترین هزینه را بپردازند.

در بستر خشک رودخانه‌ای در شمال غربی کنیا، دامداران در جستجوی آب، گودال‌های عمیق تری را حفر می‌کنند، زیرا این منطقه از بدترین خشکسالی خود در ۴۰ سال گذشته رنج می‌برد، که دام‌ها و محصولات کشاورزی را از بین برده است.

به گزارش فرارو، در چهار فصل بارانی گذشته، بارندگی‌های سالانه در کنیا، اتیوپی و سومالی شکست خورده است و ۱.۵ میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود در جستجوی آب و غذا در جا‌های دیگر کرده است.

تأثیر گرسنگی بر روی صورت کودکانی حک شده است که در بیمارستان منطقه لودوار در شمال غربی کنیا بستری شده‌اند. اگنس اکررو که همراه با نوه چهار ساله‌اش اکائی ابی روی تخت نشسته است، گفت: من سه نوه دارم که گرسنه‌اند. تمام دام‌های من به دلیل خشکسالی تلف شده اند.

طبق برآورد یونیسف، تقریباً دو میلیون کودک در شاخ آفریقا به درمان فوری برای سوءتغذیه حاد شدید نیاز دارند. یونیسف می‌گوید که مشکل گرسنگی با جنگ در اوکراین و پیامد‌های ناشی از همه گیری ویروس کرونا که قیمت روغن پخت و پز، نان و آرد گندم را به بالاترین سطح خود در بازار‌های محلی رسانده است، تشدید شده است.

دانشمندان اداره ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) می‌گویند که خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی و پدیده لانینیا در اقیانوس آرام است.

گروه‌های امدادی و مقامات پیش‌بینی می‌کنند که باران‌های بعدی در شاخ آفریقا نیز با شکست مواجه می‌شوند و به جوامعی که یکی از مقامات یونیسف در کنیا می‌گوید کمترین مسئول انتشار کربن در جهان هستند، آسیب خواهد رساند.

محمد مالک فال، مدیر منطقه‌ای یونیسف برای شرق و جنوب آفریقا، گفت: از قضا این کشور‌هایی که سهم زیادی در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای جهانی ندارند باید بیشترین هزینه را بپردازند.

هر فصل که می‌گذرد، ساکنان منطقه تورکانا، که عمدتاً گله داران عشایری هستند که به خاطر مهر‌ه‌های گردن و پارچه‌های رنگارنگ خود معروف هستند، به منابع کمتری می‌رسند و آن‌ها را به لبه پرتگاه نزدیک می‌کند.

رئیس جمهور کنیا در اوایل ماه جاری این بحران را یک فاجعه ملی اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس