به بهانه بازی تاریخی پرسپولیس و النصر/ چند بازیکن ناگهان پنهان شدند!/ وقتی شجاعی پشت ضربه پنالتی ایستاد


به بهانه بازی تاریخی پرسپولیس و النصر/ چند بازیکن ناگهان پنهان شدند!/ وقتی شجاعی پشت ضربه پنالتی ایستاد

کمتر کسی فکرش را می‌کرد میلاد سرلک تازه‌وارد برخلاف جهت حرکت گلر النصر و به آن زیبایی دروازه النصر را باز کند، اما این اتفاق افتاد.

به بهانه بازی تاریخی پرسپولیس و النصر/ چند بازیکن ناگهان پنهان شدند!/ وقتی شجاعی پشت ضربه پنالتی ایستاد

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز سالگرد پیروزی تاریخی پرسپولیس برابر النصر عربستان در نیمه نهایی دو سال پیش لیگ قهرمانان آسیاست. دیداری که با گل مهدی عبدی با نتیجه یک بریک به پایان رسید و کار به ضربات پنالتی کشیده شد.

درآن بازی مأموریت زدن اولین پنالتی پرسپولیس به محمدحسین کنعانی‌زادگان سپرده شد. مدافعی که با توجه به پُست بازی‌اش کمتر دویده و بیشتر سر زده بود. ساق‌های این مدافع وسط سرحال و قبراق به مراتب کمتر از یک مدافع کناری یا هافبک خسته بود و از قضا او هم توانست جواب این اعتماد کادر فنی را بدهد. کنعانی‌زادگان که قدرت ضربه به توپ بالایی دارد اولین پنالتی روحیه‌بخش پرسپولیس را تبدیل به گل کرد.

سیامک نعمتی از طرف کادر فنی پرسپولیس برای زدن دومین پنالتی پرسپولیس انتخاب شد. چرا؟ دلیل اصلی آن روحیه بالای سیامک نعمتی در دیدار با النصر بود. او زمانی که تیم ۱۰ نفره شده بود، به عنوان هافبک راست چند بار شجاعانه به قلب دفاع النصر زد و اگر خوش‌شانس بود شاید می‌توانست با گلزنی خود کار را در ۱۲۰ دقیقه قانونی تمام کند. همین روحیه بالا عاملی شد که یحیی به او اعتماد کند. راستی نعمتی هم از جمله بازیکنانی بود که در ضیافت پنالتی‌ها برابر استقلال پشت توپ دیده نشد!

کمتر کسی فکرش را می‌کرد میلاد سرلک تازه‌وارد برخلاف جهت حرکت گلر النصر و به آن زیبایی دروازه النصر را باز کند، اما این اتفاق افتاد. هافبک تازه‌وارد پرسپولیس که به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده بود ساق‌هایش مثل کمال یا سایر بچه‌ها آنقدر خسته نبود که پنالتی نزند. این تصمیم درست کادر فنی سومین ضربه پنالتی پرسپولیس را تبدیل به گل کرد.

شجاع خلیل زاده در دربی حذفی هم پنالتی‌زن چهارم پرسپولیس برابر استقلال بود، اما همبازیانش در آن دیدار آنقدر بد پنالتی زدند که نوبت به او نرسید. این بار، اما در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به همان دلیلی که محمدحسین کنعانی‌زادگان پشت ضربه پنالتی ایستاد، شجاع خلیل زاده هم پنالتی زد و با ضربه‌ای محکم و هدفمند چهارمین پنالتی پرسپولیس را تبدیل به گل کرد.

اما پنالتی پنجم حکایت جالبی داشت؛ یک بازیکن ملی پوش از قبل قرار بود پشت ضربه پنالتی بایستد اما انصراف داد. دو بازیکن سرشناس دیگر هم پشت اعضای دیگر تیم پنهان شدند تا یحیی گل محمدی آنها را برای زدن پنالتی صدا نزند! درچنین شرایطی نگاه یحیی گل محمدی به علی شجاعی تازه وارد افتاد و از او پرسید پنالتی می‌زنی؟ شجاعی هم با اعتماد به نفس بالایی پاسخ مثبت داد. او درحالی ضربه‌اش را تبدیل به گل کرد که بعدها ازآن لحظه به عنوان یکی از دشوارترین لحظات زندگی‌اش یاد کرد.

آن توپ تبدیل به گل شد تا پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد./خبرورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در