امیرخان متقی: داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد


امیرخان متقی: داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد

وزیر خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با نماینده اتحادیه اروپا در امور کشورش گفت: داعش انتقام شکست‌هایش را از مردم می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان امروز سه شنبه در دیدار با سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان اعلام کرد که افغانستانی‌ ها نباید به طور دسته‌جمعی مجازات شوند؛ زیرا این اقدام به صلح و مبارزه با ناامنی آسیب می‌ رساند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان گفت: کشورهای عضو این اتحادیه، آمریکا و شرکای آنها به این نتیجه رسیده‌ اند که کمک‌ های بشردوستانه به تنهایی نمی‌ تواند مشکلات اقتصادی افغانستان را حل کند و باید کارهای توسعه‌ ای انجام شود.

بر اساس بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان، هیئت اتحادیه اروپا در این دیدار با اشاره به تحریم‌ های تحمیلی بر افغانستان گفت: افغان‌ها نباید به طور دسته جمعی مجازات شوند، زیرا این اقدام به صلح و مبارزه با ناامنی و دستاوردها آسیب می‌ رساند.

در ادامه، «امیرخان متقی» نیز با اشاره به حمله اخیر تروریستی به مرکز آموزشی «کاج» در شهر کابل گفت: اکنون داعش و سایر گروه‌ های مشابه در افغانستان سخت مغلوب شده‌ اند و توانایی مقاومت و حمله را از دست داده‌ اند، لذا اکنون به مردم بی‌ دفاع حمله می‌ کنند.

در همین ارتباط، توماس نیکلاسون‌ نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان با سرپرست وزارت معارف طالبان هم دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست‌ وزارت معارف گفت که افغانستان یک عضو فعال جامعه جهانی است و خواهان‌ تعامل مثبت با اتحادیه اروپا در بخش معارف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!