غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر: آزادی 620 بازداشتی ناآرامی‌های اخیر


غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر: آزادی 620 بازداشتی ناآرامی‌های اخیر

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه درباره وضعیت بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر گفت: بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که احیاناً بی‌گناه بازداشت شده‌اند، یا در خرابکاری‌ها و ناامنی نقشی نداشته‌اند، تسریع شده است و در این راستا،...

غریب آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر: آزادی 620 بازداشتی ناآرامی‌های اخیر

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه درباره وضعیت بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر گفت: بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که احیاناً بی‌گناه بازداشت شده‌اند، یا در خرابکاری‌ها و ناامنی نقشی نداشته‌اند، تسریع شده است و در این راستا، بخش قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان استان تهران یعنی افزون بر ۶۲۰ نفر تا شب گذشته آزاد شدند.

به گزارش انتخاب به نقل از معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، «کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، امروز (سه‌شنبه) از مجروحان انتظامی بستری در بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا عیادت کرد.

وی در این دیدار با شش نفر از مجروحین نیروی انتظامی در جریان اغتشاشات اخیر گفت‌وگو کرد و در جریان روند درمانی ایشان قرار گرفت. یکی از این مجروحین، افسر جوانی بود که از ناحیه شکم با یک کلت کمری مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

غریب آبادی ضمن آرزوی بهبودی عاجل برای پرسنل خدوم نیروهای انتظامی، از تلاش آنان برای تامین امنیت عمومی، به ویژه تامین حق امنیت شهروندان و مردم و مقابله با ناامنی و تعدی به اموال عمومی و خصوصی مردم، تشکر و قدردانی کرد.

وی تاکید کرد: دستگاه قضا تلاش ویژه‌ای خواهد کرد تا به پرونده‌های قاتلین، ضاربین و مسببین شهادت و مجروحیت نیروهای انتظامی و حافظان امنیت رسیدگی کرده و آن‌ها را در پیشگاه عدالت، محاکمه نماید.

آزادی ۶۲۰ بازداشتی استان تهران

«کاظم غریب‌آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، امروز (سه‌شنبه) به همراه جمعی از مسئولین ستاد حقوق بشر و مدیرکل زندان‌های استان تهران با حضور در زندان تهران بزرگ، از محل نگهداری بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر در تهران بازدید و با تعدادی از آنان به‌صورت چهره‌به‌چهره گفتگو کرد.

در این دیدار، دبیر ستاد حقوق بشر در جریان درخواست‌های بازداشت‌شدگان و آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده آنان قرار گرفت.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه همچنین در نشستی با مقامات سازمان زندان‌ها و مسئولین قضائی مستقر در زندان تهران بزرگ، ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان، بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر وضعیت بازداشت‌شدگان تأکید کرد.

وی در این نشست تصریح کرد: باید بین کسانی که فریب‌ خورده و یا با تحریک احساسات یا هیجانات، وارد فضای تجمعات شده؛ اما اقدامات اغتشاش‌گرانه‌ای را مرتکب نشده و دست به تخریب اموال عمومی و خصوصی و ضرب و جرح مردم و عوامل تأمین امنیت نزده‌اند، با کسانی که مخل امنیت مردم و جامعه بوده، تفکیک قائل شد. هرچند این افراد مرتکب فعل غیرقانونی شده‌اند، اما با استفاده از رافت اسلامی موجبات آزادی گروه اول فراهم شود.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به دستور رئیس دستگاه قضا، اظهار داشت: بررسی‌ها برای شناسایی افرادی که احیاناً بی‌گناه بازداشت شده‌اند، یا در خرابکاری‌ها و ناامنی نقشی نداشته‌اند، تسریع شده است. در این راستا، بخش قابل‌توجهی از بازداشت‌شدگان استان تهران، افزون بر ۶۲۰ نفر تا شب گذشته آزاد شدند.

وی از مقامات زندان خواست با جدیت هر چه بیشتر نسبت به رعایت حقوق افراد بازداشت شده از جمله تماس با خانواده، تفهیم اتهام، و دسترسی به وکیل اهتمام ورزند. در این جلسه، مسئولان زندان نیز گزارش دادند کارت تلفن رایگان برای سه روز اول، در اختیار بازداشت‌شدگان قرار گرفته و آن‌ها از بدو حضور در زندان تهران بزرگ توانسته‌اند بدون محدودیت با خانواده خود تماس تلفنی داشته باشند. همچنین گرچه این افراد در مرحله بررسی پرونده قرار دارند، اما امکان ملاقات با خانواده نیز برای آنان فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته