کویت: اوپک پلاس در حال بررسی وضعیت بازار جهانی نفت است


وزیر نفت کویت گفت: ائتلاف اوپک پلاس در حال بررسی وضعیت کلی بازار جهانی نفت است و برای تضمین تامین انرژی به گونه‌ای که در خدمت تامین منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد، تصمیم مناسبی را اتخاذ خواهد کرد.

کویت: "اوپک پلاس" در حال بررسی وضعیت بازار جهانی نفت است

به گزارش ایران اکونومیست، « محمد الفارس » امروز سه شنبه پیش از آغاز سی و سومین نشست وزیران ائتلاف «اوپک پلاس» در وین در گفت و گو با خبرگزاری رسمی کویت اظهار داشت: این نشست‌های دوره‌ای با هدف اتخاذ تصمیم مناسب برای حفظ تعادل عرضه و تقاضا به دنبال تحولات بازار جهانی نفت است.

وی تاکید کرد که اوپک پلاس در حال بررسی همه تحولات و تغییرات بازار است تا به تصمیماتی که تضمین کننده امنیت عرضه و ثبات بازارها باشد، دست یابد.

الفارس همچنین بر اهمیت نشست‌های وین برای نگاه به چشم‌انداز جدید همکاری تاکید کرد و گفت: اوپک پلاس زیر چتر توافقنامه اعلامیه همکاری که به دنبال تضمین بهبود و تعادل بازار است انعطاف پذیری دارد و موفقیت خود را طی سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ثابت کرده است.

دیروز دوشنبه، قیمت نفت در معاملات آسیایی بیش از سه درصد افزایش یافت، در حالی که ائتلاف اوپک پلاس برای حمایت از بازار در تلاش کاهش تولید یک میلیون بشکه در روز است که بزرگترین کاهش از زمان همه گیری کرونا به حساب می آید.

پیشتر خبرگزاری رویترز در روز یکشنبه هفته جاری به نقل از منابع آگاه در اوپک پلاس گزارش داد که برای حمایت از قیمت ها اوپک پلاس قبل از نشست ۵ اکتبر ( ۱۳ مهر ) در حال بررسی کاهش تولید بین نیم تا یک میلیون بشکه در روز هستند.

یکی از منابع آگاه با توجه به شرایط بین المللی پیش آمده ناشی از جنگ اوکراین، به رویترز گفت: این جلسه ای است که در یک زمان بسیار جالب در جهان برگزار می‌شود.

توافق برای کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز، کمی بالاتر از برآوردها برای کاهش هفته گذشته است که بین ۵۰۰ هزار تا ۱ میلیون بشکه در روز بود.

اوپک پلاس که از کشورهای اوپک و متحدانشان از جمله روسیه تشکیل شده، برای اولین بار به صورت حضوری از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۴۰۰) در وین تشکیل جلسه خواهند داد.

عربستان سعودی به عنوان یکی از اعضای مهم اوپک پلاس برای اولین بار در ماه اوت احتمال کاهش تولید را برای اصلاح بازار مطرح کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی