ژاپن کنسول روسیه را اخراج کرد


ژاپن کنسول روسیه را اخراج کرد

وزارت خارجه ژاپن کنسول روسیه در ساپورو را عنصر نامطلوب اعلام و دستور اخراج وی را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت خارجه ژاپن در اقدامی متقابل یکی از کارمندان کنسولگری روسیه در این کشور را اخراج کرد.

وزارت خارجه ژاپن امروز سه شنبه اعلام کرد که ژاپن به کنسول روسیه در ساپورو دستور داده است تا این کشور را تا ۱۰ اکتبر ترک کند. این اقدام در واکنش به اخراج یک کنسول ژاپن در ولادی وستوک در ماه گذشته صورت گرفت.

«تاکئو موری» معاون وزیر امور خارجه ژاپن روز سه شنبه «میخائیل گالوزین» سفیر روسیه در این کشور را به وزارت خارجه این کشور فرا خواند و سفیر روسیه را در جریان تصمیم دولت ژاپن قرار داد. این کشور همچنین کنسول روسیه در ساپورو را «عنصر نامطلوب» اعلام کرد و از وی خواست که ظرف شش روز آینده ژاپن را ترک کند.

سفیر روسیه در ژاپن طی بیانیه ای اعلام کرد که بدیهی است که اقدام اخیر طرف ژاپنی تنها به وخامت بیشتر روابط دوجانبه می تواند بینجامد، روابطی که در ماههای اخیر متاثر از رویکرد ضد روسی دولت ژاپن دچار تنش شده ست.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: یک کارمند سرکنسولگری ژاپن در «ولادی وستوک» عنصر نامطلوب اعلام می‌شود.

سازمان امنیت فدرال روسیه (FSB) با انتشار ویدئویی در این ارتباط فاش کرد که کارمند مذکور در حال دریافت اطلاعات طبقه بندی شده‌ای پیرامون تأثیر تحریم‌های ضد روسی در ازای دریافت پاداش بود که بازداشت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟