ژاپن کنسول روسیه را «عنصر نامطلوب» خواند و اخراج کرد


ژاپن کنسول روسیه را «عنصر نامطلوب» خواند و اخراج کرد

دولت ژاپن در پاسخ به اقدامی مشابه، مصونیت دیپلماتیک کنسول روسیه را سلب کرده و او را اخراج کرد.

به گفته منابع دولتی، ژاپن قرار است یک کنسول روسیه را اخراج کند. گفته شده این تصمیم در پاسخ به اقدام مشابه از سوی روسیه است که هفته گذشته یک دیپلمات ژاپنی مستقر در شهر «ولادی وستوک» را اخراج کرد.

به گزارش روزنامه آساهی ژاپن، این کشور همچنین در نظر دارد دیپلمات روس را «عنصر نامطلوب» معرفی کند. این نوعی توبیخ رسمی بر اساس کنوانسیون وین است که مصونیت دیپلماتیک دیپلمات‌های خارجی را سلب کرده و آن‌ها را از ورود به کشور منع می‌کند.

پیش‌تر، وزارت امور خارجه روسیه به کنسول ژاپن دستور داده بود به اتهام جاسوسی از روسیه و به دست آوردن اطلاعات طبقه بندی شده hdk کشور را ترک کند.

روسیه اعلام کرد که این دیپلمات ژاپنی، «منافع و امنیت مسکو را با انجام اقدامی که با وظایف کنسولی ناسازگار است، تضعیف کرده است».

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن این اتهامات را رد کرد و گفت: «مطلقاً هیچ مدرکی دال بر اینکه کنسول در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت داشته وجود ندارد».

به طور کلی در سال جاری با حمله روسیه به اوکراین، تنش‌ها و اختلاف نظر‌ها بین دو کشور تشدید شده است. دولت ژاپن در ماه آوریل هم هشت تن از دیپلمات‌ها و مقامات سفارت روسیه در توکیو را اخراج کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط