تقریبا تمام بنگلادش در خاموشی فرو رفت


تقریبا تمام بنگلادش در خاموشی فرو رفت

شرکت برق دولتی بنگلادش اعلام کرد که حدود ۱۴۰ میلیون نفر در بعدازظهر سه شنبه پس از قطعی شبکه برق که منجر به خاموشی گسترده شده، بدون برق ماندند.

به گفته مقامات بنگلادش، خرابی در شبکه برق ملی امروز (سه‌شنبه) بخش زیادی از این کشور را در خاموشی فرو برد. گفته می‌شود انتقال برق در بخش شرقی این کشور با مشکل مواجه شده و برق تمامی نیروگاه‌ها قطع شده است.

به گزارش رویترز، شمیم حسن، سخنگوی اداره برق بنگلادش نیز تایید کرد برق تمام نیروگاه‌ها قطع شده و در پایتخت، داکا و دیگر شهر‌های بزرگ نیز مردم در تاریکی مانده اند. به گفته او بازیابی سیستم ممکن است ساعت‌ها طول بکشد.

رشد اقتصادی بنگلادش با تعلیق نیروگاه‌های دیزلی در راستای کاهش هزینه‌ها در این کشور مورد تهدید قرار گرفته است. نیروگاه‌های دیزلی حدود ۶ درصد از برق تولیدی بنگلادش را تولید می‌کردند، بنابراین تعطیلی آن‌ها تا ۱۵۰۰ مگاوات تولید را کاهش داده است.

اوایل این ماه، فاروق حسن، رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش گفت که وضعیت به حدی جدی است که کارخانه‌های پوشاک اکنون حدود ۴ تا ۱۰ ساعت در روز بدون برق هستند. بنگلادش پس از چین دومین صادرکننده بزرگ پوشاک در جهان است و سالانه بیش از ۸۰ درصد از کل ارز خارجی خود را از صادرات محصولات پوشاک به دست می‌آورد.

ماه گذشته، بانک توسعه آسیایی در گزارشی اعلام کرد رشد اقتصادی بنگلادش نسبت به پیش‌بینی قبلی آن که ۷.۱ درصد در سال بود، به ۶.۶ درصد کاهش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس