گزارش نت‌بلاکس از اختلالات روز گذشته اینترنت در ایران؛ از شیراز تا قم!


گزارش نت‌بلاکس از اختلالات روز گذشته اینترنت در ایران؛ از شیراز تا قم!

گزارش نت‌بلاکس از اینترنت ایران با چیزی که انتظارش را داشتیم، تفاوتی نداشته است. در این مطلب مروری بر گزارش‌های نت‌بلاکس در روز گذشته از اختلالات و قطعی‌های اینترنت در ایران خواهیم داشت.نت‌بلاکس، یک سازمان غیردولتی ناظر بر آزادی، دسترسی، اختلالات...

گزارش نت‌بلاکس از اینترنت ایران با چیزی که انتظارش را داشتیم، تفاوتی نداشته است. در این مطلب مروری بر گزارش‌های نت‌بلاکس در روز گذشته از اختلالات و قطعی‌های اینترنت در ایران خواهیم داشت.

نت‌بلاکس، یک سازمان غیردولتی ناظر بر آزادی، دسترسی، اختلالات و قطعی‌های اینترنت در جهان است و گزارش‌های متفاوتی از نقاط مختلف دنیا منتشر می‌کند. می‌توانید گزارش نت‌بلاکس از قطعی اینترنت مبین‌نت را بخوانید.

این چند هفته، ایران سوژه مناسبی برای نت‌بلاکس که اینترنت تمام دنیا را رصد می‌کند، بوده است و گزارشات این رسانه از کشورمان، همان چیزی است که آن را تجربه می‌کنیم؛ قطعی، اختلال و محدودیت!

نت‌بلاکس ۴ روز پیش از قطعی مطلق اینترنت سنندج که به صفر درصد رسیده بود هم گزارشی منتشر کرد که تصویر آن را در عکس کاور این مطلب می‌بینید؛ اما الآن نگاهی به گزارش‌های روز گذشته این منبع داشته باشیم.

اولین گزارش روز گذشته نت‌بلاکس که بامداد منتشر شد، به شیراز برمی‌گردد، جایی که اختلال در یک اپراتور به حدی زیاد است که شاخص دسترسی آن‌ها به اینترنت به تنها ۱۰ درصد رسیده است! مطابق همیشه، تصویر متریک این گزارش را هم در توییت‌های نت‌بلاکس می‌توانید ببینید.

گزارش نت‌بلاکس از اختلالات روز گذشته اینترنت در ایران؛ از شیراز تا قم!

قربانی بعدی قم و یک دانشگاه یین‌المللی اسلامی است! طبق متریک‌های منتشر شده، دانشگاه بین‌المللی اسلامی المصطفی در شهر قم، قربانی بعدی قطع مطلق اینترنت بود. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، میزان اتصال و دسترسی این دانشگاه به اینترنت، به صفر رسیده بود. در این گزارش نت‌بلاکس، علاوه بر خبر از قطعی اینترنت در دانشگاه المصطفی در قم، اشاره‌ای هم به حملات سایبری متعدد به مقامات و مراجع دولتی ایران شده است.

گزارش نت‌بلاکس از اختلالات روز گذشته اینترنت در ایران؛ از شیراز تا قم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل