2 متخلف زنده‌گیری پرندگان در استان بوشهر دستگیر شدند


2 متخلف زنده‌گیری پرندگان در استان بوشهر دستگیر شدند

بوشهر- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۲ متخلف زنده‌گیری پرندگان در استان بوشهر دستگیر شدند.

سیداحسان موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به مقابله جدی با زنده‌گیری پرندگان اظهار داشت: کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است.

وی اضافه کرد: کوخه که در اصطلاح محلی در بوشهر به آن «کوخت» گفته می‌شود، گودالی است به عمق بیش از یک متر که در زمین حفر و سقف آن به صورت قوسی شکل با سوراخ‌هایی برای دیدن جلو و اطراف پوشانده می‌شود.

موسوی اضافه کرد: در جلوی کوخه سه رشته تور پهن می‌شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قراردادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری اقدام به جلب پرندگان شکاری نظیر بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می‌کنند.

وی بیان کرد: در عملیات مشترک یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌های کنگان و جم که به منظور جلوگیری و مقابله با زنده گیری پرندگان شکاری صورت گرفت یک بهله دلیجه و ۲ قطعه قمری از یک نفر متخلف زنده گیری پرندگان شکاری که به صورت ثابت یا کوخه نشینی اقدام به تخلف می‌کرد کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: همچنین ۲ قطعه قمری از یک نفر متخلف زنده گیری پرندگان شکاری که به صورت سیار اقدام به تخلف می‌کرد کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: یکی از روش‌هایی که متخلفین در این فصل که مهاجرت پرندگان شکاری به استان بوشهر می‌باشد زنده گیری این پرندگان به روش سیار می‌باشد که فرد متخلف با بستن تورهایی نامرئی بر پشت پرندگانی نظیر قمری، بلدرچین و کوکر در مناطق حضور یافته و اقدام به شکار و صید گونه‌های در معرض خطر انقراضی چون بحری، بالابان و شاهین می‌کند.

موسوی گفت: در اجرای طرح جلوگیری و مقابله با زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری گشت و کنترل حوزه استحفاظی به صورت مستمر در حال انجام است.

در این گشت و کنترل‌ها یک نفر متخلف که اقدام به تخلف زنده گیری پرندگان شکاری به صورت سیار می‌نمود دستگیر و از فرد متخلف تعداد ۲ قطعه قمری و ادوات تخلف کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت از دوستداران طبیعت درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیک‌ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا با تلفن تماس حاصل کنند.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که به صورت قاطع در تمامی شبانه روز با متخلفان زیست محیطی برخورد کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403