تحلیلگران: فروش گوشی‌های تاشو تا سال 2026 بیش از چهار برابر افزایش پیدا می‌کند


تحلیلگران: فروش گوشی‌های تاشو تا سال 2026 بیش از چهار برابر افزایش پیدا می‌کند

تحلیلگران IDC پیش‌بینی می‌کنند که برخلاف تصور اغلب مردم‌، تقاضا برای گوشی‌های تاشو در آینده افزایش پیدا کند.

شرکت تحلیلی IDC، از ارائه‌دهندگان جهانی اطلاعات بازار‌، پیش ‌بینی می‌کند فروش گوشی‌های تاشو از تعداد ۸٫۱ میلیون سال در سال ۲۰۲۱، در سال ۲۰۲۶ بیش از چهار برابر افزایش پیدا کند و به ۴۱٫۵ میلیون برسد. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که کاهش قیمت‌ها و کاربرد‌های تجاری گوشی‌های تاشو در سال‌های آینده به پذیرش این دستگاه‌ها منجر می‌شود تا جایی که آن‌ها می‌توانند بسته به ابعادشان، جایگزینی برای گوشی‌های هوشمند رایج امروزی و تبلت‌های معمولی باشند.

به‌گزارش Neowin و طبق تخمین IDC، نرخ رشد سالانه‌ی گوشی‌های تاشو بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به ۳۸٫۷ درصد خواهد رسید. آنتونی اسکارسلا از IDC در توضیح یافته‌های این شرکت تحلیلی گفت:

سامسونگ با عرضه‌ی اخیر گلکسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴ باردیگر توجه‌ها را به گوشی‌های تاشو معطوف کرد و دوباره به طلایه‌دار این دست از محصولات تبدیل شد. سری جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ درمقایسه‌با مدل‌های قبلی پیشرفت‌هایی ناچیز، اما مهمی به خود دیده است و آمار چشمگیر فروش آن‌ها نیز می‌تواند نشان‌دهنده‌ی پذیرششان در بازار باشد.

با اینکه قیمت گران گوشی‌های تاشو همچنان ضعف اصلی آن‌ها محسوب می‌شود، ازآن‌‌‌جاکه قیمت اکثر کالاهای مصرفی در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است، به‌نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان با پرداخت ۹۹۹ دلار برای مدل پایه‌ی گوشی‌های تاشو مشکلی نداشته باشند

طبق تحلیل IDC محبوبیت گوشی‌های تاشو در سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند؛ اما این شرکت انتظار ندارد که این گوشی‌ها در آن زمان به گوشی‌های غالبِ بازار تبدیل شوند. ارقام ارائه‌شده‌ی این شرکت با در‌نظر‌گرفتن هر دو دسته، هم گوشی‌های هوشمند تاشو و هم سایر گوشی‌های هوشمند، نشان می‌دهد که حتی در سال ۲۰۲۶ نیز، گوشی‌های تاشو فقط ۲٫۸ درصد از دستگاه‌های عرضه‌شده در آن سال را تشکیل می‌دهند.

اگر این آمار و ارقام برای چهار سال آینده را بپذیریم، می‌توان گفت که گوشی‌های تاشو در آن زمان نیز همچنان در دسته‌بندی گوشی‌های خاص و پرچم‌دار قرار خواهند گرفت؛ البته باید منتظر ماند و دید که آیا تولیدکنندگان در آینده تصمیمی برای کاهش قیمت این گوشی‌ها خواهند گرفت یا خیر.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند