رزمایش‌های مشترک آمریکا با کره‌جنوبی و ژاپن


رزمایش‌های مشترک آمریکا با کره‌جنوبی و ژاپن

آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر از سوی کره‌شمالی، از رزمایش‌ های مشترک این کشور با کره‌جنوبی و ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی ایندو- پاسیفیک آمریکا امروز سه شنبه از برگزاری تمرین ها نظامی دوجانبه و جداگانه این کشور با کره جنوبی و ژاپن در واکنش به آزمایش اخیر موشک بالستیک از سوی کره شمالی بر فراز دریای ژاپن خبر داد.

بر این اساس، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که جنگنده‌ های سئول و واشنگتن، تمرینات نظامی متمرکزی را انجام دادند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ ای در این خصوص اعلام کرد:‌ این رزمایش با مشارکت ۴ اف- ۱۵ و ۴ جنگنده اف- ۱۶ نیروی هوایی آمریکا برگزار شد و ۲ فروند جنگنده کره جنوبی ۲ بمب را علیه یک هدف فرضی در میدان تیراندازی ‌جکدو در دریای غرب پرتاب کردند.

از سوی دیگر، نیروهای مسلح ژاپن در صدد اند تا رزمایش مشترک نظامی با آمریکا برگزار کنند.

به گزارش رویترز، «فومیو کیشیدا» نخست‌ وزیر ژاپن امروز سه‌شنبه در دیدار با «جان آکوئیلینو» رئیس ستاد فرماندهی نظامیان آمریکایی در ایندو- پاسیفیک، ضمن اعلام خبر برگزاری رزمایش‌ های نظامی مشترک ژاپن و آمریکا در روزهای آینده گفت که امروز با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز تلفنی گفتگو می‌ کند.

بامداد امروز سه‌شنبه، گارد ساحلی ژاپن گزارش داد، موشک بالستیک کره شمالی که بر فراز ژاپن به سمت اقیانوس آرام پرتاب شد، در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرده است. محل سقوط این موشک‌ ها به صورت دقیق اعلام نشده، اما گارد ساحلی ژاپن از کشتی‌ های حاضر در منطقه خواست به زباله‌ های موشک‌ های کره شمالی نزدیک نشوند و در صورت یافتن چنین زباله‌ هایی فوراً با مقامات تماس بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه