آغاز به کار نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام


آغاز به کار نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام

جلسه افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور اعضای حقوقی و حقیقی این مجمع که شهریورماه ۱۴۰۱ با حکم مقام معظم رهبری منصوب شدند، برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جلسه افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور اعضای جدید و به ریاست صادق آملی لاریجانی رییس مجمع در ساختمان مجلس قدیم برگزار شد.

به نقل از ایرنا، جلسه افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور اعضای حقوقی و حقیقی این مجمع که شهریورماه ۱۴۰۱ با حکم مقام معظم رهبری منصوب شدند، برگزار شد.

محمدباقر ذوالقدر در ابتدای این جلسه ضمن خوشامدگویی به حاضران در این جلسه، گفت: ما این حضور را نشانه توجه اعضا به نقش و منزلت مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌دانیم که میراث ارجمند انقلاب و مستشار عالی مقام معظم رهبری است و به تعبیر ایشان، برای رهبری جامعه اسلامی و جهان اسلام که اعتبار خودش را نیز از ارتباط با اقتصاد با رهبری به دست آورده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب، مجمع تشخیص مصلحت را که به تعییر ایشان مجموعه‌ای از نخبگان با گرایش‌های مختلف و پایبند به نظام اسلامی و مسئولان سه قوه است، مظهر انسجام و اتحاد نظام می‌دانند.

ذوالقدر افزود: بن‌بست شکنی، گره‌گشایی و پویایی از یک سو و طرح سیاست‌های کلی نظام در واقع هندسه اساسی نظام و قوای سه‌گانه است و متضمن راهبردی ترین تصمیم‌ها در کشور است، دو بعد مجمع تشخیص مصلحت نظام است که آن را به یک مرکز مهم و حساس تبدیل کرده و با لحاظ مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون اساسی، نظام هیچگاه دچار خلأ و بن بست نمی‌شود.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنیم و انتظار داریم در این دوره هم همه اعضا و مسئولان در بخش‌های مختلف، با مجمع تشخیص مصلحت نظام در تحقق اهداف و کارویژه‌ها همکاری داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: خوش‌آمد می‌گوییم به اعضایی که در دوره‌های گذشته حضور داشتند و مجددا با حسن اعتماد مقام معظم رهبری حضور دارند.

ذوالقدر همچنین ضمن خوشامدگویی به اعضای جدید گفت: امیدواریم حضور اعضای جدید به مثابه خونی در پیکر مجمع تشخیص باشد و به کارآمدی و استحکام و اتقان هرچه بیشتر امور، کمک کند.

وی تصریح کرد: جا دارد یاد کنیم از اعضایی که به لقاءالله پیوستند؛ امیری نجف‌آبادی، مجتهد شبستری، سید حسن فیروزآبادی و محمد میرمحمدی و برای آنان علو درجات را خواستاریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: همچنین وداع می‌کنیم با سه تن از اعضای مجمع تشخیص که از عضویت در مجمع انصراف دادند و به همین دلیل در دوره جدید حضور ندارند؛ احمد جنتی، محمدعلی موحدی کرمانی و حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری انصراف دادند.

ذوالقدر تصریح کرد: مجمع تشخیص در دوره هشتم با کسانی که مرحوم شدند و کسانی که وارد شدند، ۴۴ عضو داشت؛ ۳۳ شخصیت حقیقی، ۵ شخصیت حقوقی و ۶ از فقهای شورای نگهبان. در دوره فعلی، مجمع دارای ۴۶ عضو هست که ۲ نفر عضو حقیقی به این مجمع اضافه شدند. امیدواریم مجمع بتواند در دوره جدید همچون دوره‌های گذشته، با قوت و عزم راسخ، مأموریت‌ها و رسالت‌های خود به انجام برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...