زنگ خطر آزمایش هسته ای روسیه به صدا درآمد/ هراس ناتو از سونامی رادیواکتیو


زنگ خطر آزمایش هسته ای روسیه به صدا درآمد/ هراس ناتو از سونامی رادیواکتیو

اقتصادنیوز: یک روزنامه انگلیسی گزارش داده که روسیه ممکن است در حال آماده سازی یک آزمایش اتمی در مرزهای اوکراین باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، برخی منابع رسانه‌ای گزارش دادند که روسیه قرار است یک اژدر با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «ال‌بی‌سی» گمان می‌رود که زیردریایی« بلوگرود» که اژدر «پوزیدون» را حمل می‌کند، این سلاح در اطراف منطقه دریای «کارا» آزمایش کند. در همین حال، قطاری که توسط یگان اتمی وزارت دفاع روسیه اداره می‌شود، به سمت اوکراین در حال حرکت است و گفته می‌شود که این تحرکات «سیگنالی» به قدرت‌های غربی است.

روزنامه انگلیسی «تایمز» نیز گزارش داده که روسیه ممکن است در حال آماده سازی یک آزمایش اتمی در مرزهای اوکراین باشد و یکی از منابع دفاعی گفته که ممکن است این اتفاق در دریای سیاه رخ دهد.

یک روزنامه ایتالیایی نیز از هشدار ناتو به اعضای خود در زمینه ماموریت زیر دریایی روسیه در قطب شمال که مجهز به یک «ابراژدر اتمی» است، خبر داد.

روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» گزارش داد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو خود نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به نام «بلگورود» که حامل ابراژدر اتمی است، هشدار داده است.

زنگ خطر آزمایش هسته ای روسیه به صدا درآمد/ هراس ناتو از سونامی رادیواکتیو

این زیردریایی جدید ماه جولای به آب انداخته شد و اکنون پس از دخالت احتمالی در خرابکاری خطوط لوله انتقال گاز «نورد استریم» در آب‌های قطب شمال مستقر است. ناتو از شلیک اژدر اتمی « پوزئیدون» هراس دارد. این اژدر می‌تواند تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر زیر آب حرکت کند و سپس در نزدیکی ساحل منفجر شود و سونامی رادیواکتیو ایجاد کند.

روزنامه دولتی «گلوبال تایمز» چین به تازگی در سرمقاله خود نوشت، چین هشدار داده که اجازه دادن به اوکراین برای پیوستن به ناتو به تشدید اجتناب ناپذیر درگیری منجر خواهد شد و تهدیدهای «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را برای استفاده از سلاح اتمی در پی خواهد داشت.

این روزنامه هشدار داده که در صورت وقوع درگیری، همه کشورهای اروپایی زیرسایه یک جنگ اتمی احتمالی قرار خواهند گرفت.

گلوبال تایمز نوشت، در این صورت، نه برای اوکراین و نه برای جهان، هیچ امنیتی وجود نخواهد داشت.

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون سازمان اطلاعات اوکراین نیز در اظهار نظری خطر استفاده روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین را «بسیار بالا» توصیف کرده است.

اسکیبیتسکی گفت: «آنها احتمالاً مکان‌هایی را در امتداد خط مقدم از جمله مراکز مهم فرماندهی و زیرساخت‌های حیاتی هدف قرار خواهند داد. برای متوقف کردن روس‌ها، ما نه تنها به سامانه‌های ضد هوایی، بلکه به سامانه‌های ضد موشکی نیاز داریم.»

ژنرال «کوین رایان» وابسته سابق نظامی آمریکا در روسیه نیز گفت: «سلاح‌های ناتو در حال جنگ با روسیه هستند و مهمتر از همه، دولت روسیه مورد حمله مستقیم قرار خواهد گرفت و همانطور که می‌دانیم، این محرکی برای استفاده از سلاح‌های اتمی است.»

پیشتر یک فرمانده سابق ارتش روسیه سریعترین مسیر برای شکست اوکراین را محو کردن انگلیس و جزایر اطراف آن از روی نقشه و تبدیل آن به یک کشور جهان سوم دانست.

«آندری گورولیوف» فرمانده بازنشسته ارتش روسیه و نماینده فعلی دومای این کشور گفت که سریعترین راه شکست دادن اوکراین از بین بردن انگلیس و تبدیل کردن آن به یک کشور جهان سومی است.

گورولیوف اظهار داشت، لندن می‌داند که هیچ دفاعی برابر موشک‌های ابرفراصوت روسیه ندارد. انگلیسی‌ها این را هم می‌دانند که هدف اصلی [حمله روسیه] نه آلمان و نه فرانسه بلکه انگلیس خواهد بود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور