قیمت تلفن ثابت افزایش پیدا کرد؛ حداقل 20 هزار تومان برای تهرانی‌ها


قیمت تلفن ثابت افزایش پیدا کرد؛ حداقل 20 هزار تومان برای تهرانی‌ها

بعد از تصویب در روزهای پایانی مرداد ماه، قیمت جدید استفاده از تلفن ثابت در کشور اعمال شد. بر این اساس کاربران باید ماهانه مبلغی را به عنوان حداقل کارکرد پرداخت نمایند. این مبلغ برای تهران 20 هزار تومان در نظر گرفته شده و در دیگر شهرها از 10...

بعد از تصویب در روزهای پایانی مرداد ماه، قیمت جدید استفاده از تلفن ثابت در کشور اعمال شد. بر این اساس کاربران باید ماهانه مبلغی را به عنوان حداقل کارکرد پرداخت نمایند. این مبلغ برای تهران 20 هزار تومان در نظر گرفته شده و در دیگر شهرها از 10 هزار تومان کمتر نمی‌شود.

چندی پیش ستاد تنظیم بازار قیمت‌های جدید تلفن ثابت در کشور را تصویب کرد و مقرر شد تمامی کاربران یک حداقل حق اشتراک ثابت ماهانه برای استفاده از تلفن شهری بپردازند. این یعنی تا یک محدوده مصرف مشخص، هر خط تلفن پرداخت ثابتی دارد. حداقل مبلغ کارکرد ماهانه برای تلفن‌های شهری در سه سطح تعیین شده است.

مبلغ جدید قبض تلفن

قبض تلفن‌های جدید در شهریور ماه بر اساس جدولی که ستاد تنظیم بازار تصویب کرده، برای شهر تهران حداقل 20 هزار تومان تعیین شده است. کاربران تلفن‌های شهری در مراکز استان‌ها باید مبلغ 15 هزار تومان بپردازند و دیگر شهرها حداقل 10 هزار تومان حق اشتراک تلفن ثابت پرداخت می‌نمایند.

قیمت تلفن ثابت افزایش پیدا کرد؛ حداقل 20 هزار تومان برای تهرانی‌ها

پرداخت این مبلغ به کاربران اجازه می‌دهد تا دقایقی را مکالمه درون شهری، بین شهری یا همراه داشته باشند. تهرانی‌ها می‌توانند با پرداخت 20 هزار تومان تا 4,444 دقیقه مکالمه داشته باشند. مراکز استان‌ها با 15 هزار تومان تا 3,333 دقیقه مکالمه دارند و سایر شهرها می‌توانند با 10 هزار تومان تا 2,666 دقیقه با تلفن صحبت کنند.

البته روی قبض مشترکان مبالغی به عنوان عوارض و مالیات نیز اعمال می‌شود تا هزینه استفاده ماهانه از تلفن ثابت از این نیز بیشتر باشد. در بهار امسال بیشتر از 25 میلیون خط تلفن شهری در کشور در حال فعالیت بوده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت