انگلیس در آستانه وضعیت اضطراری تامین گاز


انگلیس در آستانه وضعیت اضطراری تامین گاز

اداره بازارهای گاز و برق انگلیس (افگم) اعلام کرد: انگلیس به علت کمبود گاز در زمستان، احتمالا با وضعیت اضطراری تامین گاز مواجه خواهد شد.

انگلیس در آستانه وضعیت اضطراری تامین گاز

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، اداره بازارهای گاز و برق انگلیس (افگم) که سازمان تنظیم کننده بازار انرژی در این کشور است، اعلام کرد، انگلیس به علت کمبود گاز در زمستان، احتمالا با وضعیت اضطراری تامین گاز مواجه خواهد شد.

انگلیس برای تولید 40 درصد برق مورد نیاز خود به تاسیساتی که گاز می سوزانند، وابسته است؛ این درحالی است که از هر 10 خانوار انگلیسی 8 خانوار از گاز برای گرمایش منازل خود استفاده می کنند.

برخی از تاسیسات تولید برق که گاز می سوزانند و مصرف کنندگان بزرگ گاز، در صورت وضعیت اضطراری تامین گاز، احتمالا گازشان قطع خواهد شد و مجبور شوند که فعالیت خود را متوقف کنند و در نهایت احتمالا با عدم توازن در هزینه ها مواجه می شوند که به ورشکستگی منجر خواهد شد.

انگلیس در آستانه وضعیت اضطراری تامین گاز

بر اساس گزارش اخیر گاردین، حدود 30 تامین کننده انرژی در انگلیس در چند ماه گذشته ورشکست شده‌‌اند.

«افگم» در نامه‌ای‌ به ناظر انرژی این کشور اعلام کرد: «به علت جنگ اوکراین و کمبود گاز در اروپا، ریسک چشمگیری وجود دارد که در زمستان 23-2022 انگلیس با کمبود گاز مواجه شود. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که انگلیس وارد وضعیت اضطراری تامین گاز شود.»

این نامه در ابتدا توسط روزنامه تایمز منتشر شده است.

بازار انرژی انگلیس به بازارهای اروپا متصل است و معمولا در صورت مواجهه با کمبود، به واردات گاز و برق از طریق خطوط لوله و کابل های زیر آب از اتحادیه اروپا و نروژ متکی است. با این حال، وقایع اخیر که سبب شد تا روسیه تامین گاز اتحادیه اروپا را از طریق نورد استریم یک متوقف کند، نگرانی در مورد کمبود گاز و عرضه را ایجاد کرده است.

برخی از کارشناسان صنعتی می گویند، بعید است کمبود رخ دهد اما هشدار می دهند که قیمت ها در ماه های آتی احتمالا افزایش می یابد.

بر اساس آخرین آمار وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی، متوسط قیمت انرژی در سال 2021 حدود 18.9 پوند به ازای هر کیلووات ساعت بوده است اما پیش بینی می شود این رقم در پایان سال 2022 به 34 پوند به ازای هر کیلووات ساعت برسد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس