شیائومی 12T پرو و 12T با دوربین 200 و 108 مگاپیکسلی رونمایی شدند


شیائومی 12T پرو و 12T با دوربین 200 و 108 مگاپیکسلی رونمایی شدند

سری شیائومی 12T با دوربین سه‌گانه و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و توانایی پشتیبانی از شارژ سریع ۱۲۰ واتی از راه رسید. گفتنی است نسخه‌ی پرو این خانواده به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی مجهز است.

شیائومی پس از رونمایی گوشی هوشمندی با حسگر چشمگیر یک‌اینچی، اکنون محصولی با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی کرده است. این بار سری شیائومی 12T آمده است تا بار‌دیگر با مشخصات و ویژگی‌های جذاب خود توجه خریداران را جلب کند.

شیائومی 12T پرو

به‌گزارش GSMArena، بین دو عضو موجود در این خانواده، شیائومی ۱۲ تی پرو با داشتن دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گزینه‌ی قدرتمندتری به‌نظر می‌رسد. در بخش دوربین از حسگر ISOCELL HP1 سامسونگ با حسگر ۱٫۱.۲۲ اینچی و پیکسل‌های ۰٫۶۴ میکرومتری استفاده شده است که می‌تواند بسته به شرایط نوری اندازه‌‌ی ۱٫۲۸ میکرومتر (۴ در ۱) یا حتی ۲٫۵۶ میکرومتر (۱۶ در ۱) را ارائه دهد.

هیچ لنز تله‌فوتویی در این سری از گوشی‌های 12T وجود ندارد؛ اما حسگر مذکور با وضوح چشمگیر خود به‌طور‌طبیعی از بزرگ‌نمایی دیجیتالی بدون افت کیفیت دو‌برابری پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدئو 8K بگیرد و فیلم HDR10+ ضبط کند. درضمن، از تثبیت‌کننده‌ی اپتیکال (OIS) برای نوردهی طولانی‌تر در تاریکی و ضبط فیلم‌های بهتر به‌علاوه ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی چشم و فوکوس خودکار ردیابی حرکت بهره می‌برد.

دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با سنسور ۱٫۴ اینچی (پیکسل‌های ۱٫۱.۱۲ میکرومتر) و لنز f/2.2 با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه در‌کنار دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، سیستم تصویربرداری را تکمیل می‌کنند. درواقع، دوربین اصلی 12T Pro تغییر اساسی در این بخش محسوب می‌شود. در پنل جلویی گوشی مذکور از دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (۱٫۳.۴۷ اینچ، ۰٫۸ میکرومتر، f/2.24 و لنز ۷۸ درجه) استفاده و حسگر اثر‌انگشت زیرنمایشگر نیز برای شیائومی ۱۲ تی پرو تعبیه شده است.

شیائومی 12T پرو و 12T با دوربین 200 و 108 مگاپیکسلی رونمایی شدند

گوشی هوشمند جدید شیائومی صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی AMOLED با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل (۲۰:۹، 446ppi) است. نمایشگر شیائومی 12T پرو می‌تواند با فرکانس ۱۲۰ هرتز کار کند و می‌توان به آن اجازه داد به‌طور‌خودکار بین حالت‌های ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز جابه‌جا شود. پنل ۱۲ بیتی استفاده‌شده در این محصول به‌لطف کالیبراسیون در کارخانه، تصاویر بی‌نقص رنگی را نوید می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های شیائومی 12T پرو می‌توان به روشنایی معمولی ۵۰۰ نیتی (پیک ۹۰۰ نیت) و محافظ گوریلا گلس ۵ آن اشاره کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل اول است که تعادل عالی بین عملکرد و کارایی ارائه می‌دهد. در نسخه‌ی پایه، این پردازنده را ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 همراهی می‌شود. البته کانفیگ‌های ۸/۲۵۶ گیگابایتی و ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نیز دراختیار خریداران قرار می‌گیرند. نکته‌ی دیگر اینکه گوشی یادشده اندروید ۱۲ (MIUI 13) را اجرا می‌کند.

شیائومی 12T پرو و 12T با دوربین 200 و 108 مگاپیکسلی رونمایی شدند

12T Pro از باتری نسبتاً حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱‍۲۰ واتی استفاده می‌کند و در جعبه‌ی آن نیز آداپتور شارژر وجود دارد. دستگاه‌های زیادی وجود ندارد که از قدرت شارژ ۱۲۰ واتی بتوانند پشتیبانی کنند و اکثر آن‌ها نیز باتری‌های کوچک‌تری دارند. از دیگر مشخصات شیائومی ۱۲ تی پرو می‌توان به بلندگوهای استریو (بهینه‌شده به‌وسیله‌ی هارمن کاردن و با قابلیت پشتیبانی از دالبی اتموس)، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۲ و NFC (در برخی مناطق) اشاره کرد. این گوشی دوسیم‌کارته است و از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند. مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۱۲ تی پرو از ۱۳ اکتبر (۲۱ مهر) با قیمت ۷۵۰ یورو شیائومی ازطریق کانال‌های رسمی شیائومی دردسترس خواهد بود.

شیائومی 12T

شیائومی 12T دوربین شگفت‌انگیز مدل پرو را ندارد؛ ولی به همان صفحه‌نمایش و باتری آن گوشی مجهز است. همچنین، نمی‌توان از عملکرد توانمند تراشه‌ی Dimensity 8100-Ultra و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی چشم‌پوشی کرد. در دوربین اصلی شیائومی ۱۲ تی از حسگر ۱٫۱.۶۷ اینچی ISOCELL HM6 استفاده شده است. این دوربین OIS و دیافراگم f/1.7 دارد؛ اما از ویدئو 8K یا ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند فوکوس خودکار ردیابی چشم پشتیبانی نمی‌کند.

دیگر دوربین‌های این گوشی مانند نسخه‌ی پرو هستند، از‌جمله دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید (۱٫۴ اینچ، ۱٫۱۲ میکرومتر، f/2.2 و ۱۲۰ درجه) و ماکرو ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی (۱٫۳.۴۷ اینچ، ۰٫۸ میکرومتر، f/2.24 و زاویه دید ۷۸ درجه). نمایشگر این گوشی هوشمند نیز با شیائومی ۱۲ تی پرو یکسان است.

شیائومی 12T پرو و 12T با دوربین 200 و 108 مگاپیکسلی رونمایی شدند

در شیائومی ۱۲ تی نیز، بلندگوهای استریو وجود دارد؛ البته دیگر از جادوی هارمن کاردن خبری نیست. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۳ و NFC (در برخی مناطق) اشاره کرد.

همان‌طورکه قبلاً اشاره کردیم، این گوشی از Dimensity 8100-Ultra استفاده می‌کند که با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 همراهی می‌شود. شیائومی 12T اندروید ۱۲ را با رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌کند.

شیائومی 12T پرو و 12T با دوربین 200 و 108 مگاپیکسلی رونمایی شدند

شیائومی 12T درکنار نسخه‌ی پرو از ۱۳ اکتبر و با برچسب قیمت ۶۰۰ یورویی برای کانفیگ پایه‌ی ۸/۱۲۸ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌شود.

***

دیدگاه شما همراهان زومیت درباره‌ی شیائومی 12T و 12T پرو چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو