تولید 140 هزار تن سیب پاییزی با ارقام متنوع در مشگین‌شهر


تولید 140 هزار تن سیب پاییزی با ارقام متنوع در مشگین‌شهر

مشگین‌شهر- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: تولید ۱۴۰ هزار تن سیب پاییزی با ارقام متنوع در مشگین‌شهر در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد فیض عصر سه‌شنبه در جریان عملیات برداشت سیب پاییزی در مشگین‌شهر اظهار کرد: سیب مشگین‌شهر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوایی در سطح کشور از شهرت خاص برخوردار است و باغداران این منطقه سعی می‌کنند تولیدات خود را روانه بازار مصرف در استان‌های مختلف کنند.

وی تصریح کرد: از ۱۴ هزار هکتار باغات مشگین‌شهر، نیمی از این باغات به محصول سیب اختصاص یافته است تا شاهد تولید سیب با ارقام متنوع در مشگین‌شهر باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر گفت: بخشی از محصولات تولیدی این شهرستان در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود تا در ایام پایانی سال روانه بازار شود.

فیض افزود: ۲۵ هزار تن از سیب تولیدی این شهرستان مربوط به سیب تابستانه است و ۱۴۰ هزار تن نیز در فصل پاییز برداشت می‌شود که با طعم، عطر و کیفیت بالا در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشگین‌شهر در دامنه‌های سبلان قرار گرفته است و ارتفاع مناسب، عرض جغرافیایی و اختلاف دمایی را در شب و روز در این شهرستان شاهد هستیم تولید سیب در این شهرستان با کیفیت مناسب همراه است.

فیض ماندگاری سیب تولیدی را در این شهرستان در سردخانه‌ها یادآور شد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا بخشی از این محصول را برای عرضه در ایام پایانی سال در سردخانه‌های این شهرستان نگهداری کنیم.

وی بیان کرد: باغداران این شهرستان به ازای هر هکتار ۲۵ تن برداشت سیب را انجام می‌دهند که یکی از باغداران مشگین‌شهری با ارقام جدید توانسته ۲ برابر این میانگین تولید سیب را داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر از نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان و کمبود سردخانه خبر داد و گفت: پایین بودن قیمت سیب یکی از مشکلات و دغدغه‌های جدی است که انتظار می‌رود مسئولان با تدبیری مناسب در این حوزه سعی کنند تا برای سال‌های آینده توسعه صنایع تبدیلی با اشتغالزایی بالا در این شهرستان رقم بخورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش