چهره‌های برتر مداحی اردبیل معرفی شدند


چهره‌های برتر مداحی اردبیل معرفی شدند

اردبیل- بعد از ماه‌ها رقابت با حضور مداحان نوجوان و جوان در مسابقه مداحی «حسین نواسی» چهره‌های برتر مداحی اردبیل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسمی که عصر سه‌شنبه در سالن اجتماعات پارک بانوان اردبیل برگزار شد، از بین مداحان نوجوان و جوان از استان‌های مختلف کشور، چهره ۱۰ مداح برتر آذری زبان معرفی و مشخص شد.

در این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: منطقه آذربایجان به عشق و ارادت به ساحت سیدالشهدا (ع) و قمر منیر بنی‌هاشم حضرت عباس (ع) شهره عام و خاص است و انتظار می‌رود از این خطه شعرا و مداحان برجسته‌ای در عالم اسلام خوش بدرخشد.

علی ملااحمدی تصریح کرد: در قالب برنامه «حسین نواسی» که برای سومین سال به میزبانی پایتخت حسینیت اردبیل برگزار شد، بیش از ۱۰۰ متقاضی آثار خود را به دبیرخانه این برنامه ارسال کرده بودند که از بین آنها با نظر هیئت داوران ۴۰ نفر در گام نخست برگزیده شدند.

وی گفت: در ۱۰ گروه چهار نفری و در قالب ۱۶ برنامه مداحی این نوجوانان و جوانان تهیه و تولید شد تا بعد از پخش از شبکه سبلان و اجرای برنامه توسط این مداحان، برترین‌ها انتخاب شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل افزود: امیدواریم با حرکتی که در قالب این برنامه شروع شده برای سال‌های آینده بتوانیم در استان‌های آذری‌نشین و سطح ملی مداحان شاخص و برجسته‌ای را تربیت و تحویل جامعه دهیم.

ملااحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا این نوجوانان و جوانان بیش از گذشته با محتوا و ماهیت قیام سیدالشهدا (ع) و همچنین شور و شعور حسینی آشنا شده و بستر انتقال مفاهیم و مبانی ارزشی به شایستگی در قالب این برنامه‌ها فراهم آید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل، استان اردبیل را مرکز و کانون تربیت و پرورش مداحان برجسته و فاخر اعلام کرد و ادامه داد: خانواده مرحوم مؤذن‌زاده اردبیلی و دیگر مداحان شهیر و نام‌آشنای این استان در سطح ملی و بین‌المللی توانسته‌اند نام نیک و شایسته‌ای را از خود به یادگار بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم از مداحان برجسته با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی