20 هزار میلیاردریال برای تکمیل راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مصوب شد


20 هزار میلیاردریال برای تکمیل راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مصوب شد

شهرکرد- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر رئیس‌جمهور به این استان ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل طرح راه‌آهن استان مصوب شد.

حسین‌علی مقصودی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: از این مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت و ۱۰ هزار میلیارد ریال به‌منظور ریل‌گذاری در نظر گرفته شده و اختصاص یافته است.

وی افزود: برای ساخت طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۱۵ رشته تونل به‌طول ۵ هزار و ۲۰۰ متر پیش‌بینی شده که از این تعداد ۷ رشته در این استان و ۸ رشته در محدوده استان اصفهان است.

مقصودی به احداث و بهره‌برداری از ۳ دستگاه پُل به‌طول یک‌هزار و ۶۰۰ متر در طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اشاره و تصریح کرد: تکمیل و بهره‌برداری از این طرح حداقل به ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل زیرسازی آن نیازمند ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: قرار است با تخصیص به‌موقع اعتبارات، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد اواخر ۱۴۰۲ تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی اظهار داشت: راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد چهار ایستگاه دارد و از مجموع ۹۰ کیلومتر مسیر آن ۴۱ کیلومتر در اصفهان و ۴۹ کیلومتر در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

مقصودی بیان کرد: طرح راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۸ نقطه دارد که از این تعداد ۵ نقطه در چهارمحال و بختیاری و ۳ نقطه در محدوده اصفهان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس