تمدید نشدن آتش بس در یمن ناامید کننده است


تمدید نشدن آتش بس در یمن ناامید کننده است

سازمان ملل ضمن ابراز ناامیدی از تمدید نشدن آتش بس در یمن، تاکید کرد که هنوز زمان برای تمدید مجدد آتش بس وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سازمان ملل از تمدید نشدن آتش بس در یمن ابراز ناامیدی و تاکید کرد که هنوز طرفین می توانند به اقدام شایسته مبادرت ورزند و زمان برای تمدید مجدد آتش بس وجود دارد.

بر همین اساس، «استفان دوجاریک» سخنگوی رسمی سازمان ملل متحد در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: مسئله ناامید کننده این است که طرفین در مورد پیشنهادات جدید هانس گروندبرگ برای تمدید و گسترش آتش بس موافقت نکرده اند، ولی مذاکرات همچنان ادامه دارد و تلاش ها برای رسیدن به گزینه های مورد قبول برای طرفین ادامه خواهد داشت.

دوجاریک از طرف های یمنی خواستار حفظ آرامش و امتناع از اقدامات تحریک آمیزی که ممکن است منجر به تشدید خشونت شود، شد و گفت: شهروندان یمنی به صورت مستقیم از آتش بس بهره مند شدند و در زمان آتش بس فعالیت های نظامی گسترده از جمله حملات هوایی متوقف شد.

این در حالی است که روز گذشته محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در گفتگو با هماهنگ کننده سیاسی اتحادیه اروپا تاکید کرد که ائتلاف متجاوز مسئول شکست مذاکرات آتش بس و تشدید اوضاع انسانی در یمن است.

گفتنی است، آتش بس در یمن زیر نظر سازمان ملل از ۲ آوریل به مدت ۲ ماه برقرار شد و پس از آن ۲ بار نیز تمدید شد و روز یکشنبه گذشته، (دوم اکتبر) به پایان رسید. روز چهارشنبه گذشته «هانس گروندبرگ»، نماینده سازمان ملل در امور یمن، در سفر به صنعا با مقامات انصارالله دیدار کرد. این سفر بدون اعلام نتایج مشخصی پایان یافت.

پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با «هانس گروندبرگ» فرستاده سازمان ملل به یمن و هیئت همراه، تاکید کرده بود که پرداخت حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان خواسته اساسی است و اگر این اتفاق رخ ندهد ما با تمدید آتش بس موافقت نخواهیم کرد و موافقت ما با آتش بس بدون بهبود شرایط، به منزله موافقت با ادامه محاصره و جنگ علیه ملت عزیز یمن است، ظلم حاصل از محاصره علیه مردم یمن در مقایسه با خواسته‌های انسانی ساده بسیار بزرگ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر