مطالبات اجتماعی باید در چارچوب قانون بیان شود


 مطالبات اجتماعی باید در چارچوب قانون بیان شود

رکنا: رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: شرایط و فضای انتقاد و مطالبه گری در جامعه فراهم است و باید مطالبات اجتماعی در چارچوب قانون بیان شود.

به گزارش رکنا از قزوین، علی شعبانی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با بازداشت شدگان حوادث و ناآرامی های اخیر در زندان مرکزی قزوین افزود: همه مسوولان از اوضاع و احوال پیش آمده برای افراد دستگیر و بازداشت شده متاسف هستند، زیرا بسیاری از این افراد بدون هیچ انگیزه قبلی در خیابان ها دست به اغتشاش زدند و صرفاً فریب خوردند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: یقیناً اعتراض همراه با اغتشاش، تخریب و تحریق اموال عمومی و شخصی و ضرب و جرح مردم و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی دستاوردی نخواهد داشت و در نهایت به سرنوشت افراد بازداشت شده منجر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این دیدار گفت: دیر یا زود شرایط آزادی برای بسیاری از افراد بازداشت شده فراهم می شود، اما امیدواریم این اوضاع و احوال درس عبرتی برای این افراد باشد که دیگر خود را ابزاری برای سوء استفاده دشمنان نظام قرار ندهند و تحت تاثیر هیجانات و وعده های پوچ معاندین قرار نگیرند و امنیت کشور را خدشه دار نکنند.

حسین رجبی در ادامه بیان کرد: علیرغم اقدامات مخرب صورت گرفته در اغتشاشات و تخریب اموال عمومی و شخصی توسط افراد بازداشت شده، رویکرد دستگاه قضایی برخورد توام با رافت اسلامی است و بر اساس دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان کل کشور برای افراد کم گناه و بی گناه و کسانی که در پرونده آنها مورد خاصی گزارش نشده و صرفاً فریب خورده و در اغتشاشات حضور یافته اند، شرایط آزادی را فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: بی تردید برای عناصر اصلی و سرکرده که در این اغتشاشات چه در خیابان و چه در فضای مجازی جریان سازی می کردند با شدت و قاطعانه برخورد خواهیم کرد و احکام بازدارنده در انتظار آنها است.

در این دیدار افراد بازداشت شده مسائل و مشکلات خود را به صورت چهره به چهره با مسئولان قضایی استان مطرح کردند و مقرر شد در کمترین زمان پرونده آنها مورد بررسی قرار گیرد و با تامین قرار کیفری مناسب شرایط آزادی برای افراد دارای شرایط فراهم شود.

لیلابیگدلی/ قزوین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شاهزاده هودونگ در جومونگ بعد از 15 سال