زلنسکی فرمان مربوط به‌عدم امکان مذاکره با پوتین را امضا کرد


زلنسکی فرمان مربوط به‌عدم امکان مذاکره با پوتین را امضا کرد

رئیس‌جمهور اوکراین فرمانی را در راستای اجرای تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع این کشور مبنی بر عدم امکان مذاکره با روسیه در زمان ریاست‌جمهوری پوتین امضا کرد.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین با امضای حکمی، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع این کشور در خصوص‌عدم امکان انجام مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را به اجرا گذاشت. این فرمان امروز، سه شنبه، در وب سایت رسمی دفتر رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد.

به گزارش تسنیم، در این حکم آمده است: «عدم امکان انجام هر نوع مذاکره با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری کنونی فدراسیون روسیه اعلام می‌شود.»

پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک جهان چند روز قبل، از رهبران روسیه و اوکراین خواست تا به مذاکرات صلح ادامه دهند. او از آن‌ها خواست که پذیرای پیشنهادهای صلح جدی باشند.

پوتین روز جمعه در سخنرانی خود در کاخ کرملین پس از مشخص شدن نتایج همه پرسی الحاق به روسیه در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون، از کی‌یف خواست تا فوراً درگیری‌ها را متوقف کرده و به میز مذاکره بازگردد. زلنسکی در همان روز پاسخ داد: «تا زمانی که پوتین رئیس جمهور روسیه باشد، کی‌یف با مسکو مذاکره نخواهد کرد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس